גל הנרצחים בחברה הערבית: ביקורת במשטרה על אובדן השליטה

כבר במסע הבחירות שלו הבטיח השר בן גביר כי הוא זה שיחזק את המשטרה וימגר את האלימות בחברה הערבית. מאז תחילת השנה נרצחו כבר 48 בני אדם, ובכירים במשטרה אומרים כי הגיע הזמן שהמפכ"ל והשר יקחו אחריות - ויקימו גורם שבאמת יטפל בנושא

זמן צפייה: 04:28

ביקורת חריפה נשמעת היום (ראשון) במשטרת ישראל בעקבות אובדן השליטה בנושא הפשיעה בחברה הערבית, והיא נשמעת בעיקר על כך שלמפכ"ל קובי שבתאי ולשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר אין באמת תוכנית כיצד לטפל בנושא. דווקא מאז הקמת אגף סי"ף (האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית) בסוף שנת 2021 - פענוח מקרי הרצח בחברה הערבית הלך וירד.

ב-2021 פוענחו כ-33 אחוזים מתוך מקרי הרצח, ואילו ב-2022 פוענחו רק 21 אחוזים. השנה, מתוך 48 מקרי רצח, פוענחו רק שלושה מקרים. בהשוואה למגזר היהודי, בשנת 2020 פוענחו 68 אחוזים, ואילו ב-2021 נרשמה עלייה ל-78 אחוזים. בשנת 2022 פוענחו במגזר היהודי 70 אחוזים ממקרי הרצח.

יש לציין כי אגף סי"ף הוא אגף מטה, שאין לו באמת כוח אופרטיבי המסוגל לטפל בפשיעה במגזר הערבי. בכירים במשטרה אמרו הערב לחדשות 13 כי הגיע הזמן שהמפכ"ל והשר בן גביר יקחו אחריות, ויקימו גורם שבאמת יטפל בפשיעה הערבית, במקום מבצע כזה או אחר שנועד ליחסי ציבור.

על פי נתוני המשטרה, מאז 2018 ועד לתחילת השנה הנוכחית נרצחו 518 אזרחים בחברה הערבית, ממוצע של 104 בני אדם בשנה. מתחילת השנה הנוכחית כבר ספרו בחברה הערבית 48 נרצחים ונרצחות בנסיבות אלימות.

שוטרים בזירת הרצח ברהט
שוטרים בזירת הרצח ברהט אתמול

הלילה נרצחה אזהאר אבו רביעה בת ה-26 בכסייפה. היא הובאה לתחנת מד"א בערד על ידי אחיה בן ה-28, כשגרונה משוסף, והוא התוודה: "שחטתי אותה". אזהאר הייתה אם לארבעה ילדים, והיא האישה העשירית מתחילת השנה שנרצחה.

אתמול נורה למוות מוחמד סלאמה הואש בן ה-11, בעקבות סכסוך שפרץ ברהט. באירוע ירי נוסף בעקבות סכסוך בין עבריינים, מצא את מותו תושב שפרעם, שאדי נג'אר בן ה-39, והיה לנרצח השלישי בחברה הערבית תוך יממה אחת.