החשוד ברצח בחולון חזר לשתוק בחקירה - זוגתו קיבלה הודעות מאיימות

אחרי שכבר הודה ברצח ואפילו התנצל, עדי מזרחי הפסיק לשתף פעולה עם החוקרים וגם מסרב לשחזר את האירוע. בת זוגו החלה לקבל הודעות נאצה לטלפון שלה, בו מזרחי השתמש - ובאמצעות עורך דינה היא הגישה תלונה במשטרה

זמן צפייה: 02:33

אחרי שכבר הודה ברצח ואפילו התנצל, עדי מזרחי, החשוד בדקירתו למוות של יורי וולקוב במעבר החצייה בחולון, חזר היום (שני) לשתוק בחקירה. הוא הפסיק לשתף פעולה עם החוקרים וגם מסרב לשחזר את האירוע.

חוקרי המשטרה שחזרו היום את כל מסלול הנסיעה שלו, בניסיון לאתר את כלי הרצח שבאמצעותו דקר את וולקוב למוות, אך נכון לעכשיו הוא עדיין לא אותר. מהחקירה עלה כי מזרחי הכניס את האופנוע שלו לתוך הבית על מנת שלא ימצאו אותו.

האופנוע של החשוד ברצח בחולון
האופנוע של החשוד ברצח בחולון | צילום: דוברות המשטרה

איתור האופנוע היה אחד הדברים החשובים לחוקרים, שכן הוא מהווה ראיה מרכזית, וכשהחוקרים הגיעו לביתו הם לא ראו את האופנוע. חוקרי ימ"ר תל אביב הצליחו לאתר מצלמות ולהבין מהם שהאופנוע נמצא בתוך הבית, ואז סגרו את הכניסות והיציאות מחולון על מנת לא לאפשר לאופנוע לצאת מהעיר - וכשהגיע חברו של מזרחי לבית כדי להימלט עם האופנוע הוא נעצר קילמוטר משם.

בת זוגו של מזרחי, שלא קשורה לאירוע מבחינת המשטרה, החלה לקבל הודעות מאיימות לטלפון שלה, בו מזרחי השתמש, ובאמצעות עורך דינה היא הגישה תלונה במשטרה.

עו''ד אלון ארז
עו''ד אלון ארז | צילום: יוהנס

תגובת עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי, המייצגים את החשוד: "אנו משתתפים בכאב הגדול של המשפחה. בכל אירוע המסתיים במוות, אובדן המשפחה גדול מנשוא. כאב האובדן לאדם היקר, גדול תמיד. יחד עם זאת לא כל אירוע שמסתיים בתוצאה הקשה של מוות, הוא רצח. יש היום לאחר התיקון בחוק, מנעד רחב של עבירות המתה. בעבירה של רצח נדרשת כוונה מיוחדת הנלמדת ממניע, הכנה ותכנון. במקרה זה מדובר באירוע ספונטני, ככל הנראה מכה או דקירה אחת בלבד תוך כדי סערת רגשות , ללא תכנון והכנה, ללא מניע וללא כל כוונה לגרום למוות. התיק נחקר בתחילתו כאירוע המתה מתוך קלות דעת, ואין המדובר ב'טעות הגהה' כפי שהמשטרה מציגה זאת היום. אין משנים סעיף עבירה, בגלל דעת הקהל. המידע בכל הקשור להודעתו, כל הדלפת פרטים חסויים מתוך חקירה שמתנהלת ע"י משטרת ישראל , הנה עבירה חמורה על החוק. נדגיש כי ההדלפה לכאורה, הנה מגמתיות ומכוונת ולשונה; ׳׳הודה ׳ברצח׳ ׳. נציין כי בוודאות , מדובר בהטעיית הציבור ובנסיון לפגוע באוביקטיביות מערכת המשפט".

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 / מתוך פייסבוק

כזכור, אתמול הודה מזרחי במעשה, וגרסתו היא כי הוא לא התכוון לרצוח. "רק כשהגעתי הביתה הבנתי מהתקשורת שהבן אדם מת", אמר מזרחי בחקירתו, "התעצבנתי שאשתו צילמה אותי ופחדתי מהתגובה של בעלה, בגלל זה דקרתי".

"אני מצטער", הוסיף מזרחי, "תעבירו את זה למשפחה". מהחקירה עלה כי לקחו שלוש דקות בלבד מהרגע בו יצא מזרחי מביתו בחולון ועד שהגיע לצומת בה דקר את וולקוב. לאחר מכן עשה סיבובים במשך שעה וחצי כדי לשבש את חקירת המשטרה, ורק אז הגיע הביתה.

חוקרי ימ"ר תל אביב זיהו את האופנוע של מזרחי במספר מצלמות, בין היתר בזכות אגזוז מיוחד שהיה לו, וכן מדבקות ופלסטיקה שהזמין מ"עלי אקספרס". כשהחוקרים הציגו בפניו את כל הממצאים הללו הוא הבין שאין לו ברירה אלא להודות, ובמשטרה כעת ממשיכים לחפש את כלי הרצח.

הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון
הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון

בתוך כך, הערב עצרה משטרת ראשון לציון צעיר כבן 20, בחשד שאיים בסכין על תושבת העיר כבת 50, בעקבות ויכוח בכביש. האישה לא נפגעה, אך בזכות התיעוד ממצלמת הרכב שלה הצעיר נעצר והועבר לחקירה במשטרה.