בן גביר ביקר את אחד החשודים ברצח מחבל נוח'בה: "באתי להגיד תודה"

השר לביטחון לאומי נפגש עם ישראל ביטון, שנחקר בחשד לרצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר, ואמר לו: "העוול הנוראי שעשה לך פרקליט המדינה עמית איסמן, שהורה לפתוח בחקירה הזויה ומטורללת - זה דבר נורא". עוד הוא הוסיף: "הזכרת לי גיבורים מהעבר,כמו מרדכי אנילביץ'"

זמן צפייה: 00:37

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אמש (ראשון) לבקר את ישראל ביטון, אחד האזרחים שנחקרו בחשד לרצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר. "באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל", אמר בן גביר, "העוול הנוראי שעשה לך פרקליט המדינה עמית איסמן, שהורה לפתוח בחקירה הזויה ומטורללת - זה דבר נורא. אבל אני באתי להגיד לך תודה בשם מדינת ישראל".

"שמעתי על סיפור הגבורה שלך, איך סיכנת את עצמך, הלכת כדי להציל חיים של אנשים", אמר בן גביר לביטון, "הזכרת לי גיבורים מהעבר, כמו מרדכי אנילביץ' ושאר גיבורי ישראל שסיכנו את עצמם והלכו להציל תחת תופת".

בן גביר וישראל ביטון, אחד החשודים ברצח מחבל נוח'בה
בן גביר וישראל ביטון, אחד החשודים ברצח מחבל נוח'בה

אמש פרסמה הפרקליטות הודעת הבהרה חריגה עקב "מידע מוטעה רב שפורסם אודות החקירה שמנהלת משטרת ישראל", שלדבריהם "הביא להסתה חמורה נגד פרקליטים ואנשי משטרה" - וחשפה פרטים חדשים בפרשה. לפי הפרקליטות, "בדצמבר 2023 נפתחה חקירה בעקבות מידע שהתקבל אודות גניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ב-7 באוקטובר. בעקבות המידע, נערכה חקירה שהובילה להגשת כתב אישום נגד ר' בעבירות אמל"ח והתחזות, והוא נעצר עד תום ההליכים. חשוד נוסף, ס', נחקר אף הוא, ובמסגרת חקירתו נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה".

"לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה. במהלך חקירתו התברר כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד ס' נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך".

עוד התייחסה הפרקליטות לחשד הנוגע לרצח פלסטיני והשלכתו באזור עוטף עזה, הנוגע בעיקר לחשוד ר': "החשוד עצור עד לתום ההליכים בגין כתב האישום בתיק האמל"ח. החשד הנוכחי נגדו עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה". זאת ועוד, בידי המשטרה התכתבויות בין החשודים, שבהן כתב אחד מהם לחבריו: "שחטתי מחבל חי".

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלי חמאס פורצים את גדר הרצועה בשבת השחורה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90
מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר
מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר | צילום: רויטרס

כמו כן, הפרקליטות מסרה כי בימ"ש השלום בת"א קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים, ובהחלטת השופטת נכתב כי "קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח, וזאת בנסיבות הרגישות שתיאר בפניי נציג המבקשת, ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף מספר חודשים מהמועד בו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות. צרכי החקירה ואיסוף הראיות מצדיקים את קבלת הבקשות להוצאת צווי חיפוש וכן הוצאת צווי מעצר".

לסיום נמסר כי "הפרקליטות מלווה את החקירה אשר מנוהלת על-ידי משטרת ישראל, ותפעל כדי לקבל החלטה במהירות האפשרית. פרקליטות המדינה רואה בחומרה רבה פרסומים מסיתים שאין להם כל בסיס, המכוונים נגד פרקליטים שליוו כביכול את החקירה ומהווים למעשה התרת דמם. מדובר בפרסומים שכל תכליתם הטלת מורא על הפרקליטים מלבצע את עבודתם באופן מקצועי והגון", והודגש: "כל ניסיון להטיל דופי בפרקליטים אלה ובכלל בעבודת הפרקליטות ולקשור בין מערכת אכיפת החוק לבין ניסיונות פגיעה במדינת ישראל, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".