סנגורי נתניהו: לפרסם את תוכן השיחה, מתנגדים להאצת המשפט

Whatsapp Image 2023 06 25 At 1
נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון

בעקבות חשיפת חדשות 13 על אודות המסר שהעבירו השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרקליטות, שלפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד בתיק 4000, הודיעו השופטים שהם מתכוונים להתייחס לשיחה הסגורה שנערכה בלשכה, זאת לבקשת "העין השביעית" שדרש לפרסם את הפרוטוקול. אחר הצהריים (שני) הודיעו סנגורי נתניהו ואלוביץ' כי הם מתנגדים לבקשת הפרקליטות להוספת דיונים ולהאצת המשפט ודרשו לפרסם בהקדם את תוכן השיחה.

בהודעת ההגנה נכתב: "המאשימה מבקשת להאיץ את שמיעת הראיות ואת סיום שלב ההוכחות. לשם כך היא מבקשת להוסיף מועדי דיון בפגרה בחודש יולי 2023; להוסיף ימי דיונים בשנת המשפט הבאה במסגרת בפרשת התביעה; להאריך את ימי הדיונים על דרך של קביעת שעת סיום מאוחרת יותר; ולהורות כל הוראה נוספת שיש בה כדי להאיץ את קצב התקדמות המשפט. עוד מבקשת המאשימה כי 'מעתה ואילך', כלשונה, כל שיח בין בית המשפט הנכבד לצדדים יתקיים באולם בית המשפט בלבד, תוך שייערך לו פרוטוקול. את בקשתה היא מנמקת באמירה לפיה 'השיח שהתקיים ביום 20 ביוני 2023 בלשכת השופטים הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק ובאופן שיש בו כדי לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט.

File Photo: Shaul Elovitch Sits In The Magistrate Court During His Remand Hearing In Tel Aviv
שאול אלוביץ' | צילום: רויטרס

"אכן כך. מדובר בהדלפה סלקטיבית שכללה גם פרטים לא נכונים במפגיע על שהתרחש בלשכת השופטים, ושהחסירה את העיקר מן הספר. בעקבות הדלפה זו, החל רצף של פרסומים שגויים ומוטים שהתאפשרו בשל העיקר שהושמט ממנה והוא המלצת בית המשפט הנכבד לתביעה לשקול חזרה מאישום השוחד, לצד פרסומים שגויים נוספים כאילו

עוד נמסר כי "כידוע, כלל הוא כי אין לקיים דיונים בפגרה. בקשה זו הוגשה לראשונה אמש, כשבעוד שבועיים אמורים באי כוחם של הנאשמים להתייצב להמשך שמיעת עדים, לרבות חקירתם הנגדית, באישום הראשון. באי כוח הנאשמים עומלים על הכנת חקירות אלו, שדבר קיומן לא היה צפוי מראש נוכח כך ששמיעת הראיות באישומים האחרים היתה עתידה להימשך עד לאחר פגרת בית המשפט. והנה לא נמצא בבקשה - שאף לא קדמה לה פנייה מקדימה להגנה – כל טעם מניח את הדעת מדוע זו מוגשת עתה. בהקשר

"זה יצוין, כי הצהרת כוונות להאצת המשפט פורסמה עשרה ימים בטרם הוגשה הבקשה דנן, ובזו הלשון: 'היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מתכוונת לתגבר את צוות התביעה ושוקלת לבקש מבית המשפט לקיים דיונים גם בימי פגרת הקיץ".

עדות מילצ'ן, רה''מ בנימין נתניהו בבית המשפט
רה''מ בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

הודעת השופטים מגיעה בתגובה למכתב החריג ששיגרה הפרקליטות לבית המשפט, ובו ביקשה "שלא לערוך יותר שיחות סגורות בלשכת השופטים". התביעה מאמינה שבהמשך המשפט הדברים יתבהרו והתיק שלהם יתחזק, מכיוון שישנם חומרי ראיות שלא הוצגו עדיין, כמו תכתובות וואטסאפ של שאול אלוביץ'. התביעה רצתה להגיש את הראיות האלו רק בשלב ההגנה, כאשר אלוביץ' ונתניהו על דוכן העדים. הפרקליטות סבורה שהדברים עשויים להשתנות כי בית המשפט עוד לא ראה את הדברים האלו.