"פצצת הציקלון" ממשיכה להכות בארה"ב: 27 הרוגים ואלפי פצועים

הסערה, החמורה מזה מספר עשורים, ממשיכה להכות במלא העוצמה בצפון אמריקה זה היום השלישי ברציפות ומובילה להרוגים, פצועים, מנותקים מחשמל וגם ביטולי טיסות במקביל לחגיגות חג המולד

זמן צפייה: 03:40

27 בני אדם נהרגו ועשרות אלפי נוספים נפצעו בסופת "פצצת הציקלון" שממשיכה להכות בעוצמה בארצות הברית גם הבוקר (ראשון) זה היום השלישי ברציפות. הסערה, אחת העוצמתיות בעשרות השנים האחרונות, גרמה לביטולן של יותר מ-3,000 טיסות בארה"ב בשבת, וגרמה לתקיעתם של אלפי נוסעים בטיסות של הרגע האחרון לחג המולד.

הסופה הינה כמעט חסרת תקדים בהיקפה, ומשתרעת מהאגמים הגדולים ליד קנדה ועד הריו גראנדה לאורך הגבול עם מקסיקו. הצניחות בטמפרטורות הביאו את ערב חג המולד הקר ביותר שנרשם בחלקים מסוימים במדינה, כולל בוושינגטון הבירה.

לוח טיסות בשדה התעופה בוושינגטון
לוח טיסות בשדה התעופה בוושינגטון | צילום: רויטרס

מערכות החשמל ברחבי ארה"ב היו תחת עומס עקב עלייה בביקוש לחום ולנזקים הקשורים לסופה לקווי ההולכה. לפי אתר המעקב Poweroutage.us, לפחות 300,000 בתים ועסקים היו ללא חשמל נכון לאמש, ירידה חדה מ-1.8 מיליון התושבים שהיו מנותקים מחשמל מוקדם יותר בשבת, אך חברות חשמל רבות המשיכו לבקש מהתושבים לחסוך באנרגיה על ידי אי הפעלת מכשירי חשמל גדולים וכיבוי אורות לא נחוצים.

ברחבי המדינה, גורמים רשמיים ייחסו לפחות 27 מקרי מוות להשפעות הסופה, כולל שני אנשים שמתו בבתיהם מחוץ לעיר באפלו במדינת ניו יורק כשצוותי החירום לא הצליחו להגיע אליהם בתנאי סופת השלגים. ראש מחוז אירי, מארק פולונקארז, אמר שאדם שלישי מת גם הוא בבאפלו וכי סופת השלגים עשויה להיות "הסערה הקשה ביותר בהיסטוריה של הקהילה שלנו".

בית בבאפלו, ניו יורק, בסופת ''פצצת הציקלון''
בית בבאפלו, ניו יורק, בסופת ''פצצת הציקלון'' | צילום: רויטרס

מושלת ניו יורק, קתי הוצ'ול, אמרה שכמעט כל כבאית בבאפלו הייתה תקועה בשל השלג. "לא משנה כמה רכבי חירום יש לנו, הם לא יכולים לעבור את התנאים הקשים", אמרה.