ארה"ב: רופא מואשם באונס, סימום והתעללות מינית במטופלות

ג'י אלן צ'אנג, גסטרואנטולוג בבית חולים יוקרתי בניו יורק, מואשם שהתעלל מינית בלפחות שש נשים, חלקן מטופלות שלו שסוממו, הותקפו וצולמו במהלך טיפולים. בסרטונים שנמצאו בביתו נראות הנשים מחוסרות הכרה, מה שהעלה את החשד כי הוא נתן להן סמי הרדמה, והוא צפוי להישפט למאסר עולם. "הפר כל סטנדרט של הגינות אנושית"

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ג'י אלן צ'נג, רופא גסטרואנטרולוג בן 33 בבית החולים ניו יורק-פרסביטריאן קווינס היוקרתי בניו יורק, ארצות הברית, הועמד אתמול לדין בחשד להתעללות מינית בלפחות שש נשים, חלקן מטופלות שלו, כך דווח היום (שלישי) ברשת CBS News. על פי החשד, הוא סימם ותקף אותן בעת שהגיעו לפגישות אתו בבית החולים.

הוא מואשם התעלל מינית בשלוש מהן בבית החולים ושלוש נוספות אנס בדירתו. בנוסף, הוא מואשם שצילם את האקטים, כשכל המטופלות נראו מחוסרות הכרה בסרטונים שנמצאו  - מה שמרמז שצ'נג השתמש בהרדמה כדי להרגיע אותן, על פי מסמכי בית המשפט. הוא טען לחפותו במשפט - וצפוי לקבל מאסר עולם.

הגסטרואנטרולוג הושהה מעבודתו בבית החולים בדצמבר לאחר מעצרו בחשד שאנס לכאורה מכרה שלו בביתו בקווינס. באותה עת, האישה סיפרה לרשויות שגילתה סרטונים של צ'נג מתעלל בה ובמספר נשים אחרות. בעת שהחוקרים ערכו חיפוש בביתו ובמכשיריו, הם חשפו שלל תיעודי וידאו המראים אותו מתעלל בנשים בתוך ביתו ובמקום עבודתו, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו.

ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית
ניידת משטרה מחוץ לבית בארצות הברית (ארכיון) | צילום: רויטרס

הסרטונים מראים את צ'נג מגשש שלושה מטופלים בבית חולים, כולל בת 19 וחולה קשה בת 47, ובנוסף, נמצאו בביתו מספר סוגים של הרדמה נוזלית, לצד תרופות נרקוטיות כמו קוקאין ואקסטזי, כך לפי התובעים במשפטו.

התובעת המחוזית של קווינס, מלינדה כץ, אמרה בהצהרה, שהראיות מצביעות על "אנס סדרתי, מישהו שמוכן להפר לא רק את השבועה המקצועית הקדושה שלו ואת אמון החולים, אלא כל סטנדרט של הגינות אנושית".

ההתעללות לכאורה של צ'נג התרחשה בין השנים 2021 ל-2022. אך התובעים אמרו שיש להם ראיות נוספות המצביעות על כך שהוא תקף נשים אחרות במקומות שונים בניו יורק, לאס וגאס, סן פרנסיסקו ותאילנד, למרות שהוא לא הואשם בקשר לאותם אירועים.

קמפיין me too להזדהות עם נפגעות תקיפה מינית
קמפיין me too להזדהות עם נפגעות תקיפה מינית (ארכיון) | צילום: Getty Images

המעצר בא אחרי גזר הדין של רופא נוסף בבית החולים, רוברט האדן, גינקולוג שמואשם שהתעלל לכאורה ב-245 נשים במהלך שני עשורים. הוא נידון ל-20 שנות מאסר בחודש יוני. אנג'לה קראפאזי, דוברת מטעם ניו יורק-פרסביטריאן, אמרה שהתנהלותו לכאורה של צ'נג היא "בגידה מהותית במשימה שלנו ובאמון המטופלים שלנו. בית החולים מתכוון לבחון את מדיניות בטיחות המטופלים שלו וליישם הדרכות נוספות לכל העובדים".