דאעש קיבל אחריות: לפחות 60 נרצחו בפיגוע ירי ליד מוסקבה

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו על עשרות הרוגים ויותר מ-100 פצועים במתקפת ירי שביצעו חמושים במהלך מופע באולם "קרוקוס סיטי הול" סמוך לבירה. לאחר שדווח על פיצוץ עוצמתי, שריפה פרצה במקום וגג המבנה החל לקרוס. ארגון המדינה האסלאמית קיבל אחריות על המתקפה, המצוד אחר היורים נמשך

זמן צפייה: 01:26

לפחות 60 בני אדם נהרגו הערב (שישי) ויותר מ-100 נפצעו בפיגוע ירי באולם הקונצרטים "קרוקוס סיטי הול" הסמוך למוסקבה, בירת רוסיה. בעקבות הירי, שביצעו אלמונים חמושים, לפחות 100 בני אדם פונו מהאולם - ובמקום פרצה שריפה. דאעש קיבל אחריות על המתקפה בחשבון הטלגרם של הארגון.

זמן קצר לאחר שנשמע ירי במקום דווח על פיצוץ נוסף, ולאחר מכן מסרו ברוסיה כי גג האולם החל לקרוס. כוחות הביטחון המקומיים חושדים שמבצעי הירי נמלטו מהזירה, וסורקים אחר ארבעה גברים בבגדי הסוואה. בכיר רוסי מסר: "נעניש את הרוצחים ואת מי שעומד מאחוריהם". כוחות כיבוי והצלה הוזעקו למקום, כשלפי הדיווחים, 70 אמבולנסים הגיעו לאזור האולם. "ראיתי טרוריסטים נכנסים פנימה ומתחילים לראות", סיפר עד ראייה למתקפה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403222335' autoplay='0' credit='' desc='המתקפה במוסקבה: תיעוד מתוך האולם' poster='' kid='1_lf2sefz8' duration='107']

תיעוד מהירי במוסקבה: החמושים בתוך מבנה האולם
תיעוד מהירי במוסקבה: החמושים בתוך מבנה האולם | צילום: רויטרס
סריקות אחר היורים במוסקבה
סריקות אחר היורים במוסקבה | צילום: רויטרס

על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות ברוסיה, המוזיקאים שהופיעו על הבמה לא נפגעו מהירי. בתיעוד שהופץ ברשתות ניתן לראות עשן סמיך מעל לאולם הקונצרטים, שבו 6,200 מקומות, והכרטיסים להופעה הערב - נמכרו כולם. בתיעוד נוסף נראים חמושים עם נשק כשהם יורים לכל עבר.

כוחות הכיבוי פועלים באולם במוסקבה
כוחות הכיבוי פועלים באולם במוסקבה | צילום: רויטרס
ניצולי תקרית הירי במוסקבה
ניצולי תקרית הירי במוסקבה | צילום: רויטרס

ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין מסר הצהרה לתקשורת ואמר כי "אסון גדול התרחש". הוא הוסיף כי כלל ההתקהלויות ההמוניות בבירה בוטלו. בבית הלבן הגיבו על התקרית: "התמונות מהירי במוסקבה מזעזעות, מחשבותינו עם הקורבנות". נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב מסר: "אני מגנה בתוקף את הפעולות הברוטליות הללו כנגד אזרחים".

האולם במוסקבה עולה בלהבות
האולם במוסקבה עולה בלהבות | צילום: רויטרס

במוסקבה הפנו הערב אצבע מאשימה לשני כיוונים - מחבלים איסלאמיסטיים או לאומנים אוקראינים. בכיר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר כי לארצות הברית אין אינדיקציה לכך שמדובר בפעולה בעלת קשר לאוקראינה. יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי "לאוקראינה אין שום קשר לאירועים במוסקבה".

כוחות מיוחדים סורקים אחר מבצעי הירי במוסקבה
כוחות מיוחדים סורקים אחר מבצעי הירי במוסקבה | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים פרסמה שגרירות ארה"ב ברוסיה המלצה להימנע מהתקהלויות המוניות במוסקבה, בשל עלייה משמעותית בסיכויים לפיגוע טרור בבירה. "קיצוניים מתכוונים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי, בין השאר בהופעות. אנו מייעצים לאזרחי ארה"ב להימנע מהתקהלויות גדולות ב-48 השעות הקרובות", נכתב.