נמשכות המהומות בצרפת: כבאי נהרג בשריפת חניון מכוניות

במהלך הלילה אמנם נרשמה רגיעה בהפגנות ברחבי המדינה, כאשר נעצרו 150 אנשים בלבד, אך המחאה שפרצה לאחר שנער בן 17 נורה למוות ע"י שוטר הובילה למותו של לוחם אש בן 24 בפרברי פריז - לאחר שניסה לכבות כלי רכב שעלו בלהבות

זמן צפייה: 02:06

כמעט שבוע עבר מאז שהחלו המהומות בפריז בעקבות מותו של נער בן 17 שנהרג מירי שוטר תנועה, והלילה (שני) נהרג ג'ראלד דרמניאן בן ה-24, ששירת כלוחם כיבוי אש באחת התחנות של פריז, ונלכד בתוך חניון רכב שהוצת בבירת צרפת. עד כה, יותר מ-3000 איש נעצרו במהומות שכללו אירועי אלימות רבים וביזה של חנויות, בנוסף להצתה של רכבים רבים ברחובות ערים רבות בצרפת.

על אף מותו של לוחם כיבוי האש, המהומות נרגעו מעט ונעצרו הלילה: 150 איש בסך הכל, לעומת כ-700 בשבת בלילה ו-1300 ביום שישי. מעל ל-300 הצתות דווחו וקרוב ל-400 כלי רכב הוצתו רק בליל המחאה הראשון. בינתיים, נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם 220 ראשי ערים שנפגעו במהומות, על מנת להבין מה גרם לתקרית המצערת ולנסות להביא להרגעת הרוחות בצרפת הסוערת ובנוסף כינס את הקבינט הביטחוני של המדינה, ונאלץ לדחות את נסיעתו לגרמניה, שהייתה אמורה להיות ביקור רשמי ראשון של נשיא צרפתי בגרמניה מזה 23 שנים.

מהומות בצרפת
מהומות בצרפת | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 07 02 At 1
שוטר בפריז, אמש | צילום: רויטרס

בתוך כך, סבתו של נא'אל בן ה-17 שמותו הבעיר את רחובות צרפת קראה להרגעת הרוחות ופנתה אל המפגינים באומרה: "אני אומרת לכל מי שמתפרע: אל תנפצו חלונות, אל תתקפו בתי ספר או אוטובוסים. תפסיקו! יש אמהות שלוקחות את האוטובוס והולכות ברחוב".

כוחות משטרה בצרפת
כוחות משטרה בצרפת | צילום: רויטרס