תיעוד: פרו-פלסטינים מונעים כניסת סטודנט יהודי לאוניברסיטה

סטודנטים פרו-פלסטינים חסמו תלמיד יהודי שביקש להיכנס לקמפוס של אוניברסיטת ייל בקונטיקט. המפגינים קראו קריאות לעבר הסטודנט - שהשיב: "מותר לי ללכת כאן". אתמול פורסמו תיעודים מהפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה, במהלכה נשמעו קריאות אנטישמיות והונפו תמונות של מחבלים. סטודנטית יהודייה שנכחה במקום סיפרה: "הקיפו אותנו ואיימו עלינו"

Drgppa

אנטישמיות בארה"ב: סטודנטים פרו-פלסטינים מאוניברסיטת ייל חסמו הלילה (בין ראשון לשני) בגופם סטודנט יהודי שביקש להיכנס לקמפוס. הסטודנטים, שיצרו שרשרת אנושית ולבשו אפודים זוהרים, קראו קריאות לעבר היהודי - שהשיב: "מותר לי ללכת כאן".

סטודנטית שפרסמה תיעוד של המקרה בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "תלמיד יהודי חרדי נחסם על ידי מפגינים בעצרת אלימה באוניברסיטת ייל הלילה. הם עקבו אחרי כל צעד שלו, ועשו לי את אותו הדבר. ברור שזה לא קרה לאף אחד אחר".

ברקע המלחמה בעזה, גילויי שנאה נגד יהודים ומדינת ישראל גוברים באוניברסיטאות האמריקניות - הנחשבות בלאו הכי למוקדים מאתגרים במיוחד עבור ההסברה הישראלית. אתמול פורסמו תיעודים מעצרת אנטי-ישראלית אלימה באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, במהלכה סטודנטים תועדו כשהם מנסים לשרוף דגל ישראל, קוראים ליהודים "תחזרו לפולין" - ומניפים תמונות של מחבלים. באחד הסרטונים ניתן לראות קבוצת מפגינים הקוראים "יש פה ציונים" ומקיפים יהודים שנכחו במקום. סטודנטית יהודייה סיפרה לחדשות 13: "לא אמרנו מילה, לא היו לנו חולצות מחאה. פתאום הם הקיפו אותנו, איימו עלינו".

בעקבות שורת ההפגנות האלימות בקולומביה, רב של קהילת סטודנטים יהודים באוניברסיטה פרסם הודעה בה ביקש מתלמידיו שלא להגיע לקמפוס - מכיוון שהוא אינו בטוח ליהודים.

הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה
הפגנה פרו-פלסטינית באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

בבית הלבן גינו בחריפות את ההפגנות האלימות, ומסרו בהתייחסות אליהן: "קריאות לאלימות והתנכלות פיזית המכוונת לסטודנטים יהודים ולקהילה היהודית הן אנטישמיות ומסוכנות - ואין להן כל מקום בקמפוסים של האוניברסיטאות או בכל מקום אחר בארצות הברית. הדהוד הרטוריקה של ארגוני הטרור, בעיקר לנוכח הטבח הקשה ביותר שבוצע נגד יהודים מאז השואה, הוא בזוי".

ראש העיר ניו יורק אריק אדמס, אשר הביע תמיכה בישראל בכמה הזדמנויות מאז 7 באוקטובר, גינה גם הוא את ההפגנות באוניברסיטת היוקרתית בעירו. "אני מזועזע ונחרד מהאנטישמיות שמופצת בסביבת הקמפוס של אוניברסיטת קולומביה", כתב אדמס, שהודיע כי הנחה את משטרת ניו יורק למנוע עבירות על החוק במסגרת ההפגנות הפרו-פלסטיניות.

ראש העיר הוסיף: "לתושבי ניו יורק יש את כל הזכות להביע את צערם, אבל שברון הלב על המתרחש בעזה לא מעניק לאיש את הזכות להטריד, לאיים או לפגוע פיזית במישהו שהם לא מסכימים איתו. כראש העיר שבה שוכנת הקהילה היהודית הגדולה בעולם מחוץ לישראל, הכאב שהמחאות אלו גורמות ליהודים ברחבי העולם ידוע לי, במיוחד בעת בה אנו מציינים את חג הפסח".