צה"ל ושב"כ הודיעו: חוסל בעזה המחבל מהלינץ' ברמאללה

אחרי שאישרו את חיסולו של רוחי מושתהא, ראש שלטון חמאס בעזה, צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולו של המחבל עבד אל-עזיז צאלחה בתקיפה אווירית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. צאלחה השתתף בלינץ' הרצחני ברמאללה בשנת 2000, בו נרצחו חיילי המילואים רס"ל (מיל') יוסף אברהמי ז"ל ורב"ט (מיל') ודים נורז׳יץ. תמונתו של צאלחה, בה הוא מציג לראווה את ידיו המגואלות בדמם של השניים, הפכה לסמל של האירוע הרצחני ונצרבה בראשם של ישראלים רבים

זמן צפייה: 03:15

צה"ל ושב"כ אישרו היום (חמישי) כי חיסלו הלילה את המחבל עבד אל-עזיז צאלחה, שביצע את הלינץ׳ ברמאללה באוקטובר 2000, בתקיפה מהאוויר בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

צאלחה השתתף בלינץ' הרצחני ברמאללה בשנת 2000, בו נרצחו חיילי המילואים רס"ל (מיל') יוסף (יוסי) אברהמי ז"ל ורב"ט (מיל') ודים נורז׳יץ. תמונתו של צאלחה, בה הוא מציג לראווה את ידיו המגואלות בדמם של השניים אחרי הלינץ', הפכה לסמל של האירוע האכזרי ונצרבה במוחם של ישראלים רבים.

"בשנים האחרונות היה מעורב בהכוונת פעילות טרור ביהודה ושומרון והמשיך לעסוק בפעילות טרור גם בימים אלו. צאלחה, בן 43 מדיר ג'ריר שבבנימין, גורש בעסקת שליט לרצועת עזה לאחר שנעצר בשנת 2001, אחרי הלינץ׳", נמסר. "צה"ל ושב"כ ימשיכו לחסל ולרדוף את מחבלי חמאס בעבר ובהווה ואת כל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל".

רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה
רוחי משתהא, ראש שלטון חמאס בעזה

קודם לכן הודיעו צה"ל ושב"כ כי בתקיפה משותפת לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל רוחי משתהא, ששימש כראש שלטון חמאס ברצועה. איתו חוסלו גם סאמח אלסארג' שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס, וסאמי עודה, מפקד מנגנון הביטחון הכללי של חמאס. משתהא היווה יד ימינו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר.

בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין ושב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את משתהא, אלסארג׳ ועודה, שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה, המאפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן. המתחם נוהל על-ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם משתהא.