סופת ההוריקן "הארווי" התחזקה: "טקסס עומדת בפני אסון משמעותי"

הרשויות בארה"ב הודיעו כי סופת ההוריקן שעושה את דרכה לחופי טקסס ולואיזיאנה התחזקה לדרגה 3 וצפויה לגרום להצפות ונזקים גדולים

סופת ההוריקן שצפויה להכות בארה"ב התחזקה, אסון גדול עומד להתרחש: הסופה "הארווי" שמתקרבת לחופי המדינות טקסס ולואיזיאנה התחזקה הערב (שישי) לסופה בדרגה 3 - כשהמשמעות היא רוחות במהירות של 180 קמ"ש ומעלה. עקב כך, התריע מנהל הסוכנות הפדרלית למקרי חירום, ברוק לונג, כי "טקסס עומדת בפני אסון משמעותי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי ההערכות, השילוב של גשמים עזים והרוחות החזקות עלול לגרום לכך ששטחים רחבים בדרום טקסס לא יהיו ראויים למגורים למשך שבועות ואף חודשים - כך התריעו הערב גורמים בשירות המטאורולוגי ביוסטון. עוד הזהירו כי "הארווי" צפויה להיות הסופה החזקה ביותר שתפקוד את ארצות הברית מאז הכה ההוריקן "קתרינה" בשנת 2005 שגבה את חייהם של לפחות 1,836 בני אדם.

[brightcove_iframe video_id='hurrican_vtr2_n20170825_v1' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='נערכים לסופה בטקסס ולואיזיאנה' kid='' duration='1929'']

במרכז הלאומי להוריקנים בארה"ב אמרו כי הסופה צפויה להביא עמה גשמים עזים עם משקעים של כ-90 סנטימטר, גלים הרסניים ומי שיטפונות שיכולים להגיע לגובה של כארבעה מטרים מעל גובה האדמה. תושבים שגרים באזורים הקרובים לחוף נקראו להתפנות מבתיהם.

עשרות עיירות וערים הסמוכות למפרץ מקסיקו הכריזו על פינוי כללי לקראת בואה של הסופה, שצפויה להשפיע על כמיליון וחצי בני אדם המתגוררים באזור בו היא אמורה לפגוע. 16 מיליון נוספים מצויים מצויים באזור בו הסכנה היא מפני "סופה טרופית". בחלק גדול ממרכזי הקניות בטקסס סיפרו על הסתערות המונית של הציבור שמצטייד במצרכים שיזדקק להם בשעות הארוכות בהן יאלץ להיות במחסה.

אסון ''קתרינה'' עלול להתרחש שוב? | צילום: רויטרס

מושל טקסס גרג אבוט ביקש להפעיל 700 חברי המשמר הלאומי ומספר מחוזות וערים חייבו את התושבים להתפנות. מדינת לואיזיאינה הכריזה על מצב חירום לאור אזהרות המומחים כי הסופה מסכנת חיים. "מי שעדיין לא התפנה שימהר לעשות זאת", נכתב באתר האינטרנט של העיר פורטלנד בטקסס.

"אני רועדת מפחד", אמרה לרשת CNN קורפוס קריסיטי, שחיכתה עם שתי בנותיה לעלות על האוטובוס שייקח אותן מחוץ לעיר. "בשביל הילדים אני מנסה להיות חזקה". התושבים נערכים בהתאם לסופה הקיצונית והמדפים במרכולים רבים התרוקנו.