"ייתכן שהמחבל הדורס הגיע לצרפת"

המשטרה הספרדית הודיעה כי ייתכן שהחשוד האחרון ומי שסבורים שנהג בוואן ודהר אל עבר ההמון עבר את הגבול והגיע לצרפת

זמן צפייה: 02:43

אחרי שכבר הצהירה כי ככל הנראה המחבל שדהר אל ההמון במרכז ברצלונה וביצע את פיגוע הדריסה נורה במהלך חילופי הירי עם השוטרים בקמברליס, משטרת ספרד מודיעה היום (ראשון) כי ייתכן שהחשוד שרצח 13 בני אדם ופצע למעלה מ-130 עבר את הגבול והגיע לצרפת. "אין לנו מידע מדויק, אך אנחנו לא יכולים לשלול סברה זו", ציינו במשטרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כוחות הביטחון הספרדים אמרו כי על פי ההערכות יונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, הוא החשוד האחרון שעדיין מסתובב חופשי, מבין 12 החשודים שנורו או נעצרו במהלך הימים האחרונים, או נהרגו בפיצוץ בבית בקטלוניה יום לפני הפיגוע. בתקשורת הספרדית אומרים כי הרשויות אמנם מאמינות שאבו-יעקוב הוא זה שנהג בוואן בברצלונה, אך הם לא יכולים לאמת זאת.

הוואן בו נהג על פי החשד אבו-יעקוב
הוואן בו נהג על פי החשד אבו-יעקוב
"עדיין מחפשים אחר החשוד שנמלט"

אלברט אוליבה, דובר המשטרה הקטלונית, אמר אתמול כי "אם השאלה היא, בשלב זה, האם יש לנו מידע על מתקפות נוספות שתוכננו - התשובה היא לא. אין איום ממשי על פיגוע מתוכנן בזמן הקרוב. אך למרות זאת, ברגע שהחקירה הנוכחית תסתיים, נמשיך לפעול ולחקור ולהתכונן".

גרם למותם של 13 בני אדם (CNN)
גרם למותם של 13 בני אדם (CNN)
אוליבה סיפר כי המשטרה הקטלונית נערכת כבר זמן רב למתקפות, והוסיף כי לצערם מתקפות דומות לברצלונה ככל הנראה לא ייפסקו. "אני יכול לאשר שיש צו מעצר כלפי האדם שנראה לאחרונה בתקשורת, אנחנו עדיין מחפשים אחריו", אמר בהתייחסות ליונס אבויעקב בן ה-22, שחשוד כי נהג ברכב המסחרי שדרס עשרות בברצלונה.

עד כה נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בשני הפיגועים: שר הפנים הספרדי חואן איגנסיו זואידו העריך כי 12 צעירים - מרביתם ממוצא מרוקני - היו חברים בתא הטרור. המשטרה הספרדית ממשיכה לחפש אחר אבויעקב, שככל הידוע לא נורה למוות בזירת הפיגוע השני בקמברילס, בו נהרגה אישה נוספת - יממה לאחר שנקבע מותם של 13 מהנפגעים בברצלונה. בזירת הפיגוע הונחו זרים רבים ונרות על ידי תושביים ותיירים. אנדרטאות מאולתרות הוצבו בשדרת הרמבלס, וצעירים רבים יצרו מעגלי שיח וחלקם אף חילקו "חיבוקים חינם" ברחוב על מנת לנסות ולעודד.