ארגון הטרור דאע"ש: "לוחמינו ביצעו את הפיגוע בלונדון"

בהצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של הארגון נמסר כי המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בלונדון הם "לוחמים של 'המדינה האסלאמית'"

אזרחים נמלטים מזירת הפיגוע. אתמול
אזרחים נמלטים מזירת הפיגוע. אתמול | צילום: CNN

דאע"ש נטל הלילה (שני) אחריות על הפיגוע המשולב בלונדון במהלכו נרצחו 7 בני אדם ועוד עשרות נפצעו. "לוחמי 'המדינה האסלאמית' הם אלו שהוציאו לפועל את המתקפה בלונדון", נמסר בהצהרה בסוכנות הידיעות הרשמית של ארגון הטרור.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במקביל, בהמשך לגל המעצרים מאתמול בו נעצרו 12 חשודים במעורבות לפיגוע, עצרה המשטרה הבריטית "מספר אנשים" לאחר שפשטה לפנות בוקר על שני מבנים במזרח העיר. בהודעת המשטרה נמסר כי שוטרי היחידה ללוחמה בטרור פרצו למבנים וערכו סריקות במסגרת חקירת הפיגוע.

בהמשך היום תקיים ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, דיון בהול של ועדת החירום הממשלתית. הוועדה צפויה לדון באופן התגובה של הממשלה למתקפה הטרור השלישית על אדמת בריטניה תוך שלושה חודשים, שגם עליה - בדומה לקודמות - נטל אחריות דאע"ש. למרות זאת, הבהירה אתמול ראשת הממשלה תרזה מיי כי "אין קשר בין שלושת אירועי הטרור האחרונים".

זירת הפיגוע בגשר לונדון
זירת הפיגוע בגשר לונדון | צילום: CNN

לדברי מיי, אין קשר בין הפיגוע הקטלני במנצ'סטר לאחרון בלונדון, אך כן עומדת מאחוריהם אותה "אידיאולוגיה משותפת" המתנגדת למערב וערכיו. מיי הוסיפה כי האינטרנט הוא סביבה המאפשרת את טיפוח והפצת האידיאולוגיה הזו, והדגישה כי על הממשל לפעול לצמצום המגמה. לדבריה, "הטרור לא יובס רק בכוח". עוד חשפה כי המשטרה הצליחה למנוע חמישה אירועי טרור נוספים בתקופה האחרונה.

"הגיע הזמן להגיד מספיק זה מספיק", הדגישה מיי. "עלינו להמשיך לחיות את חיינו כרגיל ולדבוק בערכים שלנו, אבל כשזה מגיע לטרור דברים צריכים להשתנות. שתי מפלגות השהו את הקמפיין שלהן - אולם אסור לתת לטרור להשפיע על התהליך הדמוקרטי, ולכן המפלגות יחזרו לקמפיינים מחר והבחירות ייערכו כמתוכנן, ביום חמישי הקרוב".

בצל נטילת האחריות: חקירת הפיגוע נמשכת

בתוך כך, משטרת לונדון הודיעה כי זהות שלושת המחבלים תפורסם "ברגע שהדבר יתאפשר מבחינה מבצעית". כמו כן מסרה הסקוטלנד יארד כי ערכה פשיטה לילית על ארבעה נכסים בלונדון שככל הנראה היו בשימושם של המחבלים ערב הפיגוע.

צילום: CNN
אחד המחבלים לאחר שנוטרל
אחד המחבלים לאחר שנוטרל | צילום: Gabriele Sciotto, sky news

עד כה עצרה המשטרה 12 חשודים במעורבות בפיגוע. עדי ראייה במזרח לונדון סיפרו כי מבין העצורים הבחינו בארבע נשים עם כיסוי ראש המוצאות מבניין על ידי המשטרה המקומית. במשטרה הבהירו בתגובה לפיגוע כי האבטחה בגשרים בלונדון תתוגבר.

במקביל לחקירת הפיגוע מתבהרת גם תגובת השוטרים שהגיעו ראשונים לזירת הפיגוע. בדיקה מעלה כי הם ירו לא פחות מ-50 קליעים לעבר שלושת המחבלים על מנת לנטרלם. "שמונה שוטרים חמושים דרכו את נשקם, על פי ההערכות שלנו כ-50 קליעים נורו על ידי אותם שמונה שוטרים והמחבלים נוטרלו", מסרה המשטרה.