ארה"ב: מצב חירום גם בלואיזיאנה

הוריקן "הארווי", שממשיך להביא כמויות גשם עצומות שגורמות להרס ולנפגעים, פוגע גם בשטחים נרחבים במדינת לואיזיאנה הסמוכה

משבר "הארווי" נמשך - ולא קרוב לסיום: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (שני) על מצב חירום בלואיזיאנה בשל הנזקים הכבדים שגרם ההוריקן "הארווי" שגרמה למותם של 5 בני אדם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהצהרה רשמית שפרסם הבית הלבן נמסר כי ההכרזה תוסיף משאבים נוספים שיוקצו לסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA). עוד נמסר כי מצב החירום מעבירה את סמכות ניהול המשבר ממדינת טקסס למחלקה לביטחון המולדת ולסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום.

שני הגופים יורשו מעתה לנהל במשותף את המשבר ולספק את כלל האמצעים הדרושים כדי להציל את חייהם של ניצולי הסופה, בהם הקמת מקלטים ייעודיים והגנה על רכוש התושבים מפני בזיזה.

בנוסף, הסוכנות תורשה מעתה לגייס ולספק לפי שיקול דעתה את כל הציוד הטכני והמשאבים להם נזקקים התושבים. על פי הערכות בארצות הברית, הנזק שגרמה הסופה נאמד עד כה בכ-40 מיליארד דולרים.

בכך מצטרפת לואיזיאנה למדינת טקסס, בה הוכרז כבר במהלך סוף השבוע מצב חירום כצעד מקדים לקראת בואו של הוריקן "הארווי".

עשרות אלפי בתים נהרסו | צילום: רויטרס
עשרות אלפי בתים נהרסו | צילום: רויטרס

הכרזת מצב החירום הגיעה שעות לאחר שהסוכנות הודיעה כי כ-30 אלף בני אדם צפויים להשתכן במקלטים ייעודים משום שאינם יכולים להיות בביתם שנפגע מהסופה ומהשיטפונות הכבדים שהגיעו אחריה.

מרכז החיזוי האמריקני הזהיר היום את התושבים שלמרות שהסופה הורדה לדרגה 1 היא עדיין מהווה סכנת חיים, וזאת בשל השיטפונות העזים שכבר פוקדים את המדינה אך לדברי המרכז יגיעו לשיאם לקראת יום חמישי.

טקסס היום מתחת למים | צילום: sky news
טקסס היום מתחת למים | צילום: sky news