צפו: הקומיקאי סטיבן קולבר בביקורת חריפה על הדלפות טראמפ

"תוכל בבקשה להעביר את החומוס, או שאתה מעדיף להעביר אותו ישירות לרוסיה?" - סטיבן קולבר מתייחס להדלפות לקראת ביקור טראמפ בארץ

זמן צפייה: 00:54

בירושלים מתכוננים במרץ לביקורו של נשיא ארצות הברית טראמפ בשבוע הבא, אבל הישראלים לא לבד. על רקע שערוריית המידע המודיעיני שהודלף לכאורה לרוסיה, מגיב לפרשה הקומיקאי סטיבן קולבר בפרשנות עוקצנית, חריפה ומשעשעת לעניין.

בתכניתו אמר קולבר כי כעת האמריקנים מתמודדים עם תוצאות הבחירות, ודברים רעים באופן ברור נמכרים להם ככאלה שהם דווקא בסדר גמור. קולבר אמר שאחד מהם הוא הפרסום האחרון, לפיו טראמפ חשף אינפורמציה מסווגת ביותר לשגריר רוסי. קולבר אמר שלפי הדיווחים בוושינגטון פוסט, טראמפ התרברב בפני אורחיו על המודיעין המצויין שהוא מקבל. הוא חיקה את טראמפ בלגלוג ועקץ אותו שהוא מקבל מודיעין טוב מכיוון שהוא הנשיא, ושהדבר דומה למוכר צ'יפס שיתרברב בכך שיש לו גישה לתפוחי אדמה מצויינים.

"יכול להיות שזו לא הפתעה לישראלים"

בהמשך קולבר הדגיש שהעניין הוא לא רק למי טראמפ מדליף את האינפורמציה, אלא גם ממי הוא קיבל אותה - מפני שישראל היא המקור למודיעין שטראמפ העביר לרוסים וטראמפ צפוי לבקר את ישראל בשבוע הבא. "זו עומדת להיות ארוחה רשמית מביכה" אמר קולבר, "תוכל בבקשה להעביר את החומוס, או שאתה מעדיף להעביר אותו ישירות לרוסיה?"

"יכול להיות שזו לא הפתעה עבור הישראלים, כי בכירים אמריקנים התריעו בפני הישראלים להיות זהירים לגבי מה שהם אומרים לממשל טראמפ כי הדברים עלולים להיות מודלפים לרוסים" אמר קולבר, וייעץ לישראלים שבעת ביקור טראמפ - לא יתנו לו לראות את הפתקים שמוכנסים לכותל המערבי. "וואוו, שרה מבקשת מאלוהים שייתן לה כח בתהליך הגירושים שלה. ולאד (ולדימיר פוטין) הולך לאהוב את זה" אמר קולבר תוך חיקוי קולו של טראמפ ובליווי פנטומימה של הוצאת והחזרת פתק לכותל.

טראמפ מודה בדברים

קולבר מסכם באמירה כי בעוד שהיועץ לביטחון לאומי לבית הלבן הכחיש את הסיפור שפורסם, ואמר שהוא עצמו היה בחדר והדברים לא קרו, אך לאחר מכן טראמפ סתר את הדברים בחשבון הטוויטר שלו, כשאמר שכנשיא, הוא רצה לחלוק עם רוסיה עובדות מסוימות, בפגישה שתוכננה מראש, ושיש לו את הזכות המלאה לעשות זאת. בכך, אמר קולבר, טראמפ למעשה הודה שהדברים אכן קרו. קולבר מתח ביקורת גם על התזמון: טראמפ נפגש עם הבכיר הרוסי יום לאחר שפיטר את ראש האף.בי.איי