סוף עידן? בריטניה יצאה רשמית מהאיחוד האירופי

הברקזיט נכנס היום לתוקף. האם אין דרך חזרה?

זמן צפייה: 01:14

עכשיו זה רשמי: בריטניה יוצאת סופית מהאיחוד האירופי והברקזיט נכנס לתוקף היום (רביעי), תשעה חודשים אחרי שהעם בבריטניה הכריע על יציאה מהאיחוד, תאריך שייזכר כנראה לדורות כהיסטורי. מהלך היציאה מהאיחוד, כמו כל דבר ממשלתי, לווה בבירוקרטיה המתאימה, כאשר על מנת שיקרה, היה צורך להביא את הטופס המתאים אל משרדי הפרלמנט של האיחוד האירופי - שיגיע לבסוף לידיו של נשיא האיחוד דונלד טוסק.

העולם כולו עצר את נשימתו והמתין היום לציוץ של טוסק שאישר את קבלת המסמך. אחרי שזה קרה, אין אפשרות לחזור אחורה, ומסיבה זו, ראש ממשלת בריטניה ת'רזה מיי כינסה במקביל את הקבינט על מנת לתכנן את הצעדים הבאים של בריטניה מחוץ לאיחוד האירופי. החל מהיום, יפתח התהליך באופן רשמי שיוציא את בריטניה מהאיחוד צעד אחר צעד, ומו"מ על צעדים אלו יחל באיחוד האירופי עד ליציאתה הסופית של בריטניה מהאיחוד.

ת'רזה מיי הבטיחה להשיב את "ההגדרה העצמית" של בריטניה במכתב הרשמי שניתן לנשיא האיחוד האירופי, והוסיפה כי ענישה של בריטניה על יציאתה מהאיחוד תהיה "שגיאה שתהיה לה עלות גבוהה". היא הוסיפה: "ברגעים כאלו, שינוי גדול בהיסטוריה של האומה שלנו, ההחלטות שנקבל יגדירו את האופי של מדינתנו".

דיווחים בעולם: "דרדסית צונזרה משלט חוצות בישראל"

האם פריס הילטון משתפת פעולה עם מכון ויצמן למדע?

שי ושרון כל הפרקים