האם פריס הילטון משתפת פעולה עם מכון ויצמן למדע?

הילטון פרסמה סרטון בו היא מציגה המצאה חדשה שתקדם הצלת יצורים ימיים חפים מפשע מנזקי פלסטיק

הכירו את שיתוף הפעולה אולי הכי פחות צפוי בעולם המדע - מכון ויצמן ופריס הילטון. כוכבת הריאליטי ויורשת ההון הילטון מציגה את הננו-דרופ בפיתוח של מרכז מחקר בבעלותה בשיתוף עם מכון ויצמן במטרה להציל יצורי ים חפים מפשע מנזקי פלסטיק המזהם את האוקיינוסים. האמנם?

על אף שהסרטון פורסם בעמוד הרשמי של מכון ויצמן למדע ביוטיוב וגם באתר מכון ויצמן, עולים דיווחים כי שיתוף הפעולה והתגלית המפתיעה הם אינם אמיתיים ומדובר במתיחה של 1 באפריל שפורסמה טרם זמנה. מה גם שלא ניתן למצוא מידע נוסף על אותו ארגון PIPPS, שבבעלותה של פריס הילטון לכאורה.

בהודעה לעיתונות נמסר כי אשת העסקים וכוכבת הריאליטי פריס הילטון, פרסמה סרטון המציג שיתוף פעולה בינה ובין מכון ויצמן למדע. בסרטון היא מספרת שבכוונתה להמציא מחדש את הדרך בה האנושות שותה, זאת בעזרת מכון מדעי הקרוי על שמה ופועל למציאת פתרונות לזיהום הפלסטיק באוקיינוסים באמצעות שימוש בננוטכנולוגיה. הילטון אמרה כי "למדתי על השפעות הפלסטיק שאנו משליכים הגורם להרג של יצורי ים יפים וחפים מפשע. ידעתי שאני צריכה לעשות משהו ולכן אני גאה להציג פתרון לבעיית בקבוקי הפלסטיק החד פעמיים המהווים גורם עיקרי לזיהום הפלסטיק." 

באתר הייעודי nanodrop.org הילטון מציגה את המוצר החדש: צורה מעובה של מים בשם ננו-דרופ. לטענתה, בטיפה אחת של משקה ננו-דרופ מוגז דחוסות 5,000 טיפות מים מוגזים רגילים. צריכת ננו-דרופ תביא לירידה דרמטית בזיהום בזכות שינוי במבנה המים המאפשר לצרוך אותם בצורה מרוכזת ולשווק אותם בבקבוקים קטנים יותר. 

לטענתה, בשיתוף עם מדעני מכון ויצמן, בטיפה אחת של משקה ננו-דרופ מוגז דחוסות 5,000 טיפות מים מוגזים רגילים. צריכת ננו-דרופ תביא לירידה דרמטית בטביעת הרגל הפחמנית מאחר ושינוי במבנה המים מאפשר לצרוך אותם בצורה מרוכזת ומכך גם לשווק אותם בבקבוקים קטנים יותר. בסרטון מופיע גם מופיע פרופ' רון נעמן, המתמחה בתחום האלקטרוניקה המולקולרית.