תלונה נגד חיילים בגרמניה: "הצדיעו במועל יד"

מאות חיילים בגרמניה נחשדים בהשתייכות לימין הקיצוני ובגילויי גזענות קשים המאדירים את הצורר אדולף היטלר, ביניהם הצדעה במועל יד וקריאות "הייל היטלר"

הפגנה של ניאו-נאצים בגרמניה
הפגנה של ניאו-נאצים בגרמניה | צילום: רויטרס

הסוכנות ללוחמה בטרור של צבא גרמניה חוקרת חשד לכ-275 חיילים בשורותיו המשתייכים לימין הקיצוני, כולל חייל שנשמע מצהיר "הייל היטלר", כך עולה מאגרת ששיגר היום (ראשון) משרד הביטחון הגרמני לפרלמנט. על פי המכתב, בשנתיים האחרונות דווחו כ-200 תקריות בהן חיילים הצדיעו במועל יד או ביטאו אמירות גזעניות כלפי חיילים מהגרים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב, תקפו במשרד הביטחון את הטיפול הלקוי והרפה של הגילויים הגזעניים בתוך שורות הצבא וציינו מספר תקריות חמורות שדווחו. כך למשל, באחד המקרים נשמע חייל קורא אמירות המאדירות את מנהיג הנאצים: "הייל היטלר", "זיג הייל, חבריי".

"המקרה הועבר הלאה לטיפול התובע הצבאי ולמשרד התובע האזרחי, אולם החייל לא הודח או הושעה", צוין במכתב. גילויים פומביים של הצדעות וסמלים המזוהים עם המפלגה הנאצית מנוגדים לחוק בגרמניה, והם לעיתים גוררים אף עונשים כבדים.

בתקרית אחרת, נעזר חייל בדף פייסבוק המזוהה עם המפלגה הנציונל-דמוקרטית המשויכת לימין הקיצוני בגרמניה כדי להפיץ אמירות גזעניות, כולל קריאה לעונש מוות לזרים. לדברי משרד הביטחון הגרמני, החייל "ננזף בלבד".