ממוצע של שנה וחצי - ביממה אחת: נמשכים השיטפונות באמירויות

מזג האוויר הסוער שפוקד את הפדרציה הערבית נמשך, והרשויות במדינה הצהירו כי מדובר בכמות המשקעים הגדולה ביותר מזה 75 שנים - שאף צפויה לגדול. ברשתות החברתיות מתעדים התושבים תמונות להן אינם רגילים: מכוניות נטושות, בתים מוצפים - ומשאיות ששואבות מים ברחובות. "יוצא דופן, לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים"

הצפות בדובאי, איחוד האמירויות
הצפות בדובאי | צילום: רויטרס

הגשמים העזים שפקדו את איחוד האמירויות לא פסקו גם היום (רביעי), והרשויות טוענות כי מדובר בכמות המשקעים הגדולה ביותר שחוותה המדינה מזה 75 שנים. הסערה החלה בערב יום שני, ולאחר יממה אחת ירדו יותר מ-142 מ"מ של גשמים - הכמות הממוצעת לשנה וחצי במדינה.

סרטוני וידאו שהעלו תושבי דובאי ואזורים נוספים לרשתות החברתיות, מתעדים תמונות אליהן המקומיים לא רגילים כלל. בתים מוצפים, רכבים נטושים על כבישים מהירים, קניונים ומרכזי קניות גדולים שסובלים מהצפות, ומשאיות ששואבות מים ברחוב - לאחר שפתחי הניקוז קרסו. אתמול אף נסגר לזמן מה שדה התעופה בדובאי, שנחשב לאחד מהעמוסים בעולם.

הצפות בדובאי, איחוד האמירויות
הצפות בדובאי | צילום: רויטרס

המרכז הלאומי למטאורולוגיה של איחוד האמירויות קרא לתושבים "לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים, ולהתרחק מאזורי הצפות". באמצעי התקשורת מסרו הרשויות כי מדובר בכמות משקעים "יוצאת דופן", והוסיפו כי הגשמים אף צפויים להתחזק בהמשך.

הצפות בדובאי, איחוד האמירויות
הצפות בדובאי | צילום: רויטרס

בילאל, אחד מהנוסעים שנשאר בשדה התעופה כשהוא ממתין לטיסתו שתמריא, סיפר לרשת CNN כי הוא נאלץ לחכות לילה שלם בנמל, מכיוון שלא הייתה אף אפשרות אחרת, גם לא לתחבורה מחוץ לשדה. "הוא היה מוצף לחלוטין, ולא היה לאן ללכת", אמר.