"סופה של פעם בדור": ארה"ב מתכוננת לחג מולד סוער

הטמפרטורות באזורים רבים בארצות הברית עומדות לצנוח ל-10 ו-20 מעלות מתחת לאפס, ושלג כבד יכסה את הדרכים. כל זאת יתרחש בסוף השבוע של חג המולד, שבו אמריקנים רבים מתכננים לבקר את קרוביהם. עד כה כ-2,000 טיסות כבר בוטלו. ביידן: "זה לא עוד יום מושלג כמו שאתם מכירים מהילדות, מדובר בעניין רציני"

זמן צפייה: 01:26

בזמן שבישראל גשם צפוי לחזור בימים הקרובים, ארצות הברית מצפה להגעתה של סופה "של פעם בדור" בחג המולד שיחול בסוף השבוע. מדובר על תופעה אקלימית שזכתה לשם "פצצת ציקלון": הטמפרטורות צפויות לזנק מעלה בעשר מעלות, ולצנוח בבת אחת ב-20 ו-30 מעלות, לכדי 10- ו-20- מעלות צלזיוס. יחד עם השינויים החריגים בטמפרטורות יגיע הרבה מאוד שלג, שייערם במקומות מסוימים עד 60 ס"מ - הכול תוך כמה שעות.

הסופה הזו צפויה להכות בארצות הברית בחג העמוס ביותר בשנה. משפחות רבות מתכננות להגיע לחג אצל יקיריהם והסופה עומדת שבש את התוכניות הללו. כ-3 מיליון אמריקנים הזמינו טיסות להיום, יום חמישי לפני חג המולד, והם אמורים למלא כ-47 אלף טיסות. נכון לרגע זה מבוטלות כ-2,000 טיסות וזו רק ההתחלה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התראיין לערוץ החדשות CBS והתריע בפני אזרחיו: "זה מסוכן, זה מאיים, מדובר בהתרעת מזג אוויר רצינית. זה לא כמו יום מושלג שאליו אתם רגילים מהזמן שהייתם ילדים".

פינוי שלג ממסלולי ההמראה בארה''ב
פינוי שלג ממסלולי ההמראה בארה''ב | צילום: רויטרס

האמריקנים בדרך לחופשה, חג מולד סוער
האמריקנים בדרך לחופשה, חג מולד סוער | צילום: רויטרס