המחתרת הכורדית מכחישה: "לא ביצענו את הפיגוע באיסטנבול"

אחרי שחשודה נעצרה ובאנקרה טענו כי היא אומנה על-ידי ה-PKK, במחתרת הכורדית דוחים את הטענות. בתוך כך, המטה לביטחון לאומי פרסם הדגיש כי אזהרת המסע למדינה לא השתנתה - אך אושר לישראלים במדינה לצאת מחדרם: "ההנחיה מאמש לא תקפה"

אזרחים מתאבלים בזירת הפיגוע באיסטנבול, טורקיה
אזרחים מתאבלים בזירת הפיגוע באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

שעות אחרי שאישה אזרחית סוריה נעצרה היום (שני) בחשד שהטמינה את מטען החבלה בשדרות איסתיקלאל שבאיסטנבול, שהוביל למותם של שישה - באנקרה האשימו את המחתרת הכורדית (PKK, "מפלגת הפועלים של כורדיסטן"). עם זאת, המחתרת הכורדית פרסמה הודעה רשמית שבה היא הכחישה מעורבות במעשה: "לא ביצענו את הפיגוע באיסטנבול". שמה של החשודה הוא אחלאם אל-באשיר, ובנוסף אליה נעצרו 46 בני אדם נוספים.

בתוך כך, המטה לביטחון לאומי חידד את ההנחיות לציבור לגבי איום הטרור בטורקיה בעקבות הפיגוע ובהודעה שפרסם הודגש כי עוד בטרם הפיגוע וגם בעת הנוכחית, קיימת על טורקיה אזהרת מסע ברמה 3 - שמסמנת דרגת איום בינונית: "משמע - להימנע מנסיעות שאינן חיוניות למדינה". כמו כן, ההנחיה שיצאה אמש - להישאר בחדר המלון - כבר אינה תקפה.

"אתמול אירע פיגוע טרור סמוך לכיכר טקסים, באיסטנבול, במסגרתו נהרגו 6 בני אדם ונפצעו עשרות רבות", נמסר בהודעת המל"ל. "אירוע זה ממחיש את הסיכון הקיים לישראלים המבקרים או שוהים במדינה". ההמלצות של המל"ל לישראלים השוהים בטורקיה הם לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים, להישמע להנחיות כוחות הביטחון המקומיים וכן לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

אזרחים מתאבלים בזירת הפיגוע באיסטנבול, טורקיה
אזרחים מתאבלים בזירת הפיגוע באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

המחבלת החשודה בפיגוע באיסטנבול מובלת למעצר
המחבלת החשודה בפיגוע באיסטנבול מובלת למעצר

המחבלת החשודה בפיגוע באיסטנבול
המחבלת החשודה בפיגוע באיסטנבול

לפי עדכונים מהרשתות החברתיות בטורקיה, הפיצוץ אתמול התרחש בכניסה לרחוב עדנאן, בשדרת הקניות המרכזית. עיקר הנפגעים נמצאו בסמוך לחנות "מנגו", ומעל 80 אנשים נפצעו בדרגות שונות, רובם תיירים. לפי דיווחים ברשתות החברתיות בטורקיה, מושל איסטנבול היה הראשון לאשר שישנם הרוגים בזירה. אחריו שודר נאום של נשיא טורקיה הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן שאישר שמדובר באירוע טרור, ותיאר אותו כ-"פיגוע מתועב".