ניו יורק: בן 19 תקף שוטר עם מצ'טה; גבר נדקר בצווארו

שני אירועים חריגים נרשמו בערב השנה החדשה בעיר, כשבאחד מהם צעיר תקף שוטר שהיה ביום הראשון לתפקידו החשוד נעצר ועל פי פוסטים שפרסם ברשתות החברתיות נחקר כעת החשד למניע דתי-איסלאמי. באירוע נוסף התפתחה קטטה בין שני גברים סמוך לטיימס סקוור: אחד מהם דקר את האחר בצוואר מספר פעמים

משטרת ניו יורק
משטרת ניו יורק | צילום: רויטרס

שוטר משטרת ניו יורק הותקף היום (ראשון) בזמן חגיגות ערב השנה החדשה בעיר על ידי צעיר בן 19 שהכה בו עם מצ'טה, כך מדווח הבוקר הניו יורק פוסט. השוטר היה ביומו הראשון בתפקיד והוצב בקרבת הטיימס סקוור, כשהחשוד ניגש "ללא התגרות מצד השוטרים" ותקף את השוטר בראשו באמצעות מצ'טה שהייתה ברשותו, כך לפי ראש העיר ניו יורק אריק אדאמס.

החשוד הצליח לפגוע בשוטר נוסף לפני שאחד השוטרים האחרים שהיו במקום ירה בחשוד ופגע בכתפו, בכך ניטרל את המתקפה. שני השוטרים והחשוד פונו לבית החולים בלוויו לקבלת טיפול רפואי, החשוד נמצא תחת מעצר של המשטרה. לשני השוטרים לא נשקפת סכנת חיים.

זירת דקירת השוטר בניו יורק, ערב השנה החדשה
זירת דקירת השוטר בניו יורק, ערב השנה החדשה | צילום: מתוך טוויטר

גורמי משטרה אמרו לניו יורק פוסט כי נפתחה חקירה בניסיון להבין את המניע לתקיפה, כאשר החשד המרכזי הוא שהתקיפה אירעה כמעשה טרור איסלאמי קיצוני, כך עולה מפוסטים שפירסם החשוד בצעיר ברשתות החברתיות. ראש העיר אדאמס הדגיש במסיבת עיתונאים כי אין סכנה ממשית נוספת לציבור.

אלימות ברחובות ניו יורק
אלימות ברחובות ניו יורק | צילום: מתוך טוויטר

בתוך כך, אירוע אלימות נוסף התרחש בקרבת מקום בזמן החגיגות, כאשר גבר דקר אחר בצווארו בעקבות ויכוח שהתפתח בין השניים. על פי עד ראייה במקום, הקורבן תחילה הוציא מתיקו מספריים, ואז הוכה על ידי התוקף באגרוף. לאחר מכן התוקף הוציא סכין, הצליח להעיף את המספריים מידיו של הקורבן ודקר אותו בצוואר. עדת ראייה נוספת סיפרה לניו יורק פוסט שהשניים נראו שיכורים.