27 שנים אחרי: נעצר חשוד ברצח הראפר טופאק שאקור

משטרת לאס וגאס עצרה חשוד ברצח המוזיקאי האמריקני שנורה למוות בספטמבר 1996. החשוד, דואן "קפה די" דייויס, מוכר לחוקרים כבר זמן רב, ובעבר הוא הודה בעצמו כי היה ברכב שבו החלה תקרית הירי שהובילה למותו של שאקור

זמן צפייה: 01:47

27 שנים אחרי שנורה למוות בלאס ווגאס, המשטרה המקומית עצרה הבוקר (שישי) חשוד ברצח הראפר האמריקני טופאק שאקור. החשוד, דואן "קפה די" דייויס, מוכר לחוקרים כבר זמן רב, ובעבר הוא הודה בעצמו כי היה ברכב שבו החלה תקרית הירי ב"סטריפ" של לאס וגאס ב-7 בספטמבר 1996. שאקור מת מפצעיו כעבור שישה ימים.

המעצר מגיע חודשיים לאחר שמשטרת לאס וגאס פשטה על ביתה של אשתו של דייויס בעיר הנדרסון שבנבדה, מרחק של כמה קילומטרים מהאזור שבו נורה שאקור. באותה עת דווח כי החוקרים חיפשו פריטים הנוגעים לרצח של שאקור, והמשטרה דיווחה אז שאספה מספר מחשבים, טלפון סלולרי, כונן קשיח וכמה כדורים בקוטר 0.40 מ"מ.

שאקור פרץ בתחילת שנות התשעים, והפך לאחד הכוכבים הגדולים בסצנת ההיפ-הופ האמריקנית. הוא הוציא ארבעה אלבומים בחייו, והרבה לעסוק בנושאים חברתיים, מה שהפך אותו לסמל להתנגדות ופעילות נגד אי-שוויון. תאוריות רבות נפוצו בעקבות הרצח, כולל ספוקלציות על מעורבותו של הראפר ביגי סמולס שנרצח פחות משנה לאחר מכן.

טופאק שאקור
טופאק שאקור | צילום: רויטרס

בחודש יוני השנה קיבל שאקור כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד. מי שייצגה את המשפחה בטקס היא האחות סקאיווה, שקיבלה את הכוכב בשמו של אחיה המנוח. "עמוק בפנים טופאק ידע שמחכה לו עתיד גדול מאוד", אמרה בנאום שנשאה בטקס, "אני גאה מאוד להיות כאן היום. כאחות קטנה הייתה לי הזכות לראות את גדולתו מתגלה".

עוד סיפרה אחותו בטקס: "כבר מהפעם הראשונה שבה הוא עלה על בימת התיאטרון בגיל 13 - לפני שמישהו בכלל זיהה את שמו - הוא חלם לקבל כוכב כאן בשדרה. היום אנחנו מכבדים את העבודה והתשוקה שהוא השקיע בהגשמת חלומותיו. הכוכב השמימי שלו יזרח קצת יותר בבהירות היום. הוא גרם לכולנו להיות גאים מאוד".