טראמפ הגיע לבית המשפט בוושינגטון - וכפר באישומים נגדו

נשיא ארה"ב לשעבר התייצב בבית המשפט הפדרלי להקראת כתב האישום השלישי והחמור ביותר נגדו, בגין הטיית תוצאות הבחירות ב-2020 - והכחיש את המיוחס לו. הוא הסגיר את עצמו, מסר טביעות אצבע - ונעצר בפעם השלישית השנה. לתומכיו אמר: "זה למענכם"

זמן צפייה: 03:48

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הגיע הלילה (חמישי) לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון להקראת כתב האישום נגדו - וכפר באשמה. הוא הסגיר את עצמו, מסר טביעות אצבע - ונעצר בפעם השלישית השנה. טראמפ נאשם בניסיון הפיכת תוצאות הבחירות ב-2020, ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021.  באישום מוזכרות שש דמויות נוספות שטרם הוגשו נגדם כתבי אישום, ששיתפו לכאורה פעולה עם קשירת הקשר. לפי דיווחים בארה"ב, בין המעורבים נמצא גם עורך דינו לשעבר של טראמפ, רודי ג'וליאני.

טרם המראתו לוושינגטון, כתב טראמפ באפליקציית Truth Social שבבעלותו: "אני בדרך לוושינגטון להיעצר על בחירות מושחתת שנגנבו". הוא פנה לתומכיו: "אני נעצר למענכם, אז זה כבוד גדול".

מפגינה, היום בוושינגטון
הפוסט של טראמפ ב- Truth Social
Whatsapp Image 2023 08 03 At 1
תומכי טראמפ מתגודדים מחוץ לבתי המשפט הפדרלי | צילום: רויטרס
גם מתנגדי טראמפ נמצאים מחוץ לשערי המשפט - ''כילאו אותו''

כתב האישום נגד טראמפ הוגש אתמול, והוא מייחס לו סעיפים של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח. זהו כתב האישום השלישי שמוגש נגד טראמפ תוך ארבעה חודשים בלבד - והחמור ביותר. אתמול טען טראמפ כי התיק הוא הוכחה ל"שחיתות, שערורייה וכישלון" של ממשל ביידן.מחוץ לאולם בית המשפט התגודדו מפגינים רבים, והמשטרה בוושינגטון תגברה את כוחותיה.

Whatsapp Image 2023 08 03 At 1
תומכי טראמפ מתגודדים מחוץ לבתי המשפט הפדרלי | צילום: רויטרס
מפגין תומך טראמפ, היום בוושינגטון | צילום: רויטרס
מפגינה, היום בוושינגטון
תומכי טראמפ מחוץ לבית המשפט, היום | צילום: רויטרס

על אף כתבי האישום, דונלד טראמפ הוא המועמד המוביל של המפלגה הרפובליקנית להתמודדות במירוץ הבא לנשיאות. בתחילת השבוע פורסם סקר האומר כי טראמפ מוביל על כל יריביו במפלגה הרפובליקנית, וחוצה את רף 50% אחוזי התמיכה במרוץ למועמדות לנשיאות. הנשיא לשעבר טוען שהאישומים נגדו הם בגדר רדיפה פוליטית, אך הציבור, כך נראה, מעוניין במועמד אחר לנשיאות - מה שמחזק את הנשיא המכהן ביידן.