טראמפ באו"ם: "יש לבוא חשבון עם סין שהביאה את הקורונה לעולם"

נשיא ארה"ב נאם בעצרת השנתית של הארגון ותקף את בייג'ינג: "אפשרה לטיסות לצאת מהמדינה, ובכך הדביקה את העולם". עוד התייחס להסכמי השלום של ישראל עם המדינות במפרץ: "יהיו הסכמים נוספים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם היום (שלישי) בעצרת השנתית של האו"ם, והאשים את סין בהתפשטות מגפת הקורונה: "אנחנו חייבים לבוא חשבון עם סין, שהביאה את הנגיף הזה לעולם. היא אפשרה לטיסות לצאת מהמדינה ובכך הדביקה את העולם. סין גינתה את איסור הטיסה שלי אליה. ממשל סין וארגון הבריאות העולמי, שנשלט על ידי סין, טענו באופן שקרי שאין הדבקה בין אדם ואדם. אחר כך הם אמרו שא-סימפטומטים לא מדבקים".

טראמפ המשיך ודיבר על ההתמודדות עם המגפה: "75 שנים אחרי מלחמת העולם השנייה, שוב יש לנו איום גלובלי. הקורונה, האויב הבלתי נראה. במהירות גבוהה סיפקנו אמצעי הגנה וחלקנו אותם עם חברינו מסביב לעולם. יצרנו טיפולים חדשים, הודות למאמצינו יש ניסויים לחיסונים בשלבים אחרונים ואנחנו רוצים שיחולקו מסביב לעולם בהקדם. נביס את הנגיף וניכנס לעידן חדש של שגשוג ושלום".

עוד התייחס הנשיא להסכמי השלום של ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין. "עשינו הסכם שלום היסטורי שנחתם בבית הלבן, עם עוד מדינות שיצטרפו", אמר. "הן מצטרפות מהר ויודעות שזה טוב להן ולעולם. זה עידן חדש במזרח התיכון. נקטנו גישות חדשות וכך יצרנו מצבים חדשים. אנחנו רוצים לקיים הסכמי שלום נוספים בקרוב, ומעולם לא הייתי יותר אופטימי. ימי המלחמה נגמרו".

עוד בחדשות 13:

דיווח: ארה"ב והאמירויות יגיעו להסכם על מכירת ה-F35 עד דצמבר

דיווחים בלבנון: פצועים בפיצוץ באתר של חזבאללה בדרום המדינה

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

גם בטקס החתימה על הסכמי השלום, שנערך בשבוע שעבר, הצהיר טראמפ כי מדינות נוספות יכריזו בקרוב על נרמול יחסים עם ישראל - אולי אפילו איראן. "אני מאמין שאיראן רוצה לעשות הסכם", טען הנשיא, "התמ"ג שלה ירד ואני רוצה שהיא תשגשג כמדינה. אני חושב שאנחנו צריכים לחכות אחרי הבחירות ואז נעשה עסקה יותר טובה. אנחנו נעזור להם והם יהיו מרוצים".

"כל המדינות רוצות שלום, הן נלחמו זמן רב מדי וכבר עייפות מלהילחם. אתם תוכלו לצפות ולראות הצהרות שלום נוספות בעתיד, תהיו עדים להרבה פעילות חיובית במזרח התיכון", הוסיף. "אנחנו במגעים מתקדמים עם חמש מדינות נוספות. ישראל כרגע היא הכי פחות מבודדות משאי פעם הייתה".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בפגישה, שבה נכחו גם מלניה טראמפ ושרה נתניהו, העניק טראמפ לנתניהו מפתח, והסביר כי זה "מפתח למדינה שלנו, ללבבות שלנו, ללב שלי ושל רעייתי". "אתה מנהיג מצוין כבר תקופה ארוכה - וזה משהו מיוחד", המשיך הנשיא לשבח את נתניהו. "האירוע הזה הוא מכונן וחשוב שאתה כאן", סיכם. "תודה רבה", השיב ראש הממשלה, "יש לך את המפתח לליבם של אזרחי ישראל. כולם מודים לך עבור כל מה שעשית למען העם היהודי".