דיווח: ממשל טראמפ פעל לעכב פרסום מידע על פציעת חיילים בעיראק

לפי עיתון הגרדיאן, עובדת בדוברות הפנטגון סיפרה כי הבית הלבן ניסה לגמד ולעכב פרסומים על פציעת חיילים אמריקנים בעיראק במסגרת מתקפה איראנית שהגיעה כתגובה על חיסול קאסם סולימאני

חיילים אמריקנים בעיראק
חיילים אמריקנים בעיראק | צילום: רויטרס

ממשל הנשיא לשעבר טראמפ, ביקש מאנשי הפנטגון לעכב ולצמצם פרסומים אודות חיילים אמריקנים שנפצעו בעיראק כתוצאה ממתקפה איראנית בינואר 2020 - כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון הגרדיאן הבריטי. החיילים סבלו בפגיעות מוחיות משמעותיות בעקבות התקיפה האיראנית על בסיסים אמריקנים בעיראק, שהגיעה לאחר חיסולו של קסאם סולימאני על ידי ארה"ב.

אליסה פארח, שעבדה בדוברות הפנטגון באותה העת, סיפרה שהיא הדפה את הלחצים מהבית הלבן לאחר שטראמפ טען רק שחיילים אמריקנים "סובלים מכאב ראש" בעקבות התקיפה האיראנית.לבסוף, למעלה מ-100 חיילים אמריקנים שהיו בבסיסים שהותקפו, אובחנו כסובלים מפגיעות  מוחיות לאחר מתקפת הטילים האיראנית ב-8 בינואר 2020. רוב החיילים שנפגעו הצליחו לשוב לפעילות כעבור כמה ימים מהמתקפה אך עשרות מהם פונו לגרמניה ובהמשך לארה"ב לאחר שנזקקו לטיפול רפואי משמעותי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתיחות בשטחים: הפלסטינים דיווחו על כמאה פצועים בעימותים

חשד לרצח בצפון: גופת צעירה נמצאה ברכב שעלה באש

השר בר לב: "נשים ידינו על המחבלים ונתקן את הכשלים"

לדברי פראח, הדיווחים האמינים ומהירים של הפנטגון על פגיעות בחיילים אמריקנים בעיראק הרגיז את הבית הלבן שביקש מהם באותה תקופה לצמצם אותם. "פנו אלינו מהבית הלבן וביקשו שנדווח על זה באופן אחר. ביקשו שנפרסם מידע כזה רק רק פעם בעשרה ימים או שבועיים. הבית הלבן העדיף שלא נערוך עדכונים קבועים בנושא", הוסיפה עובדת הדוברות לשעבר במשרד ההגנה.