ביידן על אירוע בני הערובה בבית כנסת בטקסס: "מעשה טרור"

נשיא ארה"ב הסביר כי האירוע נבע ממניעים אנטישמיים. לדבריו, כמות הנשק בארה"ב היא "מגוחכת", והממשל האמריקני כשל במיקוד מאומץ נגד תופעת הסחר בנשק. במקביל, ה-FBI חשף את פרטיו של החוטף. אחיו טען: "סבל מבעיות נפשיות"

זמן צפייה: 05:46

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום (ראשון) במסיבת עיתונאים כי שוחח עם היועץ המשפטי לממשלה על מקרה החזקת בני הארובה בבית הכנסת בטקסס, וכינה את האירוע לראשונה כ"אקט של טרור".

ביידן אמר כי אין מספיק מידע על המניע של החמוש לבחור דווקא בבית הכנסת הזה, וכי לכאורה הוא השיג את נשקו מן הרחוב. בנוסף, אמר הנשיא כי הם כשלו בהתמקדות מאומצת ברכישות אקדחים, הכמות המגוחכת של מכירות אקדחים שקיימת וגם אקדחים מאולתרים. לדבריו "אי אפשר לעצור אדם שפועל לבד ומשיג את נשקו מהרחוב". כמו כן, ביידן הצהיר כי הם לא מתכוונים לנהוג בסולבנות כלפי הפשיעה, במיוחד זו הנובעת מאנטישמיות.

Xyrhyz
בית הכנסת ''בית ישראל'' בטקסס | צילום: גוגל מאפס

בתוך כך, ה-FBI אישר היום את שמו של מאליק פייסל אקרם בן ה-44 מבריטניה - המחבל שחטף מתפללים בבית הכנסת. אחיו של מאליק פרסם היום בפוסט בקבוצת פייסבוק של קהילה מוסלמית כי "המשפחה ממוטטת, אנחנו לא מוחלים על מעשיו, ואנו מתנצלים בפני כל המעורבים באירוע. אחי סבל מבעיות נפשיות, ולא היה לנו ספק שהוא לא היה פוגע באיש".

בנוסף, כתב: "אל תאמינו לשטויות שהמדיה מספרת לכם, בני הערובה שוחררו בידי אחי דרך דלת החירום, ולא חולצו על ידי כוחות המשטרה. לא היה דבר שיכולנו לומר לו שיכול היה לגרום לו להשתכנע. חשוב לנו להגיד שכל פגיעה באדם, בין אם הוא יהודי, נוצרי, מוסלמי או בן כל מוצא אחר - צריכה להיות מוקעת".

כזכור, החמוש שהגיע לבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל אתמול במהלך תפילת שחרית, והחזיק בארבעה בני ערובה תחת איומים - נהרג במקום. הוא השתלט על בית הכנסת במשך כשמונה שעות, והחזיק בין היתר ברב בית הכנסת צ'ארלי סיטרון-ווקר. סוכני FBI שהגיעו לזירה ניהלו מו"מ עם החוטף, כשתחילת האירוע הועבר בשידור ישיר בפייסבוק - שהיה אמור לשמש לשידור התפילה מבית הכנסת. האירוע הסתיים הבוקר ללא נפגעים, והחמוש נהרג על ידי אנשי הבולשת - שפרצו לבית הכנסת בסופו של דבר.