אירוע בני הערובה בבית כנסת בטקסס: החשוד היה אזרח בריטי

החשוד שהגיע למקום במהלך תפילת הבוקר, החזיק באיומי נשק בארבעה שבויים בפרברים של דאלאס - ולבסוף נהרג, היה על פי דיווחים אזרח בריטניה

Xyrhyz
בית הכנסת "בית ישראל" בטקסס | צילום: גוגל מאפס

אירוע בני הערובה בבית כנסת בטקסס: על פי דיווחים, החמוש שהגיע לבית הכנסת "בית ישראל" בעיר קוליוויל אתמול בבוקר (שבת) במהלך תפילת שחרית, והחזיק בארבעה בני ערובה תחת איומים - היה ככל הנראה אזרח בריטי.

כזכור, מוחמד סידיקי, חמוש ממוצא פקיסטני, השתלט אמש על בית הכנסת בעודו מחזיק במספר מתפללים במשך כשמונה שעות, ביניהם גם רב בית הכנסת צ'ארלי סיטרון-ווקר. סוכני FBI שהגיעו לזירה ניהלו מו"מ עם החוטף, כשתחילת האירוע הועבר בשידור ישיר בפייסבוק - שהיה אמור לשמש לשידור התפילה מבית הכנסת. האירוע הסתיים הבוקר ללא נפגעים, והחמוש נהרג על ידי אנשי הבולשת שפרצו לבית הכנסת.

כוחות המשטרה סמוך למקום האירוע בטקסס
כוחות המשטרה סמוך למקום האירוע בטקסס | צילום: רויטרס

השידור כלל רק סאונד, ולפי דיווחים נשמע כי אדם, ככל הנראה החמוש, אמר למתפללים "ביום הזה אני הולך למות", ואיים להרוג כל שוטר שייכנס למקום. בנוסף, הוא נשמע מנהל משא ומתן עם המשטרה ומזכיר את היותו מוסלמי, וגם את העובדה שהוא לא רוצה לפגוע באף אחד.

רב המשטרה סמוך למקום האירוע בטקסס
רב המשטרה סמוך למקום האירוע בטקסס | צילום: רויטרס

החשוד הזכיר גם אחות שנמצאת בכלא, שאותה הוא רצה לשחרר. אחותו היא עפיה סידיקי, מדענית מוח שנמצאת במאסר ל-86 שנה בגין ניסיון רצח, לאחר שירתה בחיילים אמריקנים וסוכני FBI באפגניסטן כשניסתה לברוח מהם וטענה שחטפו אותה.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר תום האירוע, נמסר כי זהות החוטף ידועה לרשויות, אך לא מסרו עליו פרטים. מוקדם יותר דווח כי בניגוד לנטען אמש, לא מדובר באחיה של עפיה סידיקי, טרוריסטית שכלואה ל-86 שנה על ניסיון רצח של חיילים אמריקנים.

Mfmpms
כוחות משטרה מחוץ לבית הכנסת | צילום: טוויטר

דובר המשטרה המקומית בדאלס מסר לאחר האירוע: "במהלך המשא ומתן עם החוטף, הוא שחרר את אחד מבני הערובה ומצבו כעת טוב. ה-FBI נעזרו בכוח משימה מיוחד לחילוץ בני הערובה שהגיע בטיסה מוירג'יניה, שאנשיו הצליחו לפרוץ לבית הכנסת ולחלץ את בני הערובה".

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר הצהרה לאחר שחרורם של בני הערובה, ואמר כי "הודות לעבודה האמיצה של רשויות אכיפת החוק הממלכתיות, המקומיות והפדרליות, ארבעה אמריקאים שהיו בני ערובה בבית כנסת בטקסס יהיו בקרוב בבית עם משפחותיהם".