הגבר שהשתלט על המחבל במונסי דחה פרס כספי כי הוענק מ"ציונים"

ג'וזף גלוק, חסיד המשתייך לנטורי קרתא, סירב לקבל 20 אלף דולר בגין סיוע ללכידת המפגע בבית הכנסת בניו יורק. "החלטתו נובעת מאי-הנוחות שיש לו עם ארגונים כמו הפדרציה היהודית"

זמן צפייה: 00:58

ג'וזף גלוק, חסיד מניו יורק אשר השתלט על המחבל שדקר חמישה בני אדם בבית כנסת במונסי בחודש דצמבר 2019, סירב לקבל פרס על סך 20 אלף דולרים - זאת משום שמעניקות הכסף הינן קבוצות יהודיות אותן הוא מגדיר כ"ציוניות".

"התגמול הוצע לכל מי שהיה בידו מידע על התוקף", הסבירה מרים אלנסון, דוברת הפדרציה והקרן היהודית של מחוז רוקלנד. "אין שום התניה לקבלת הכסף - כך שאנחנו לא מבינים למה גלוק דחה את ההצעה שלנו, אבל זו הייתה הבחירה שלו ואנחנו משחררים. אין לנו עוד מה לומר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט על התקיפה בסוריה: "חיסלנו לפחות 6 מחבלים"

עלה ל-29 מספר התיירים מקוריאה הדרומית שנדבקו בנגיף הקורונה

פיצוץ בחצר הבית בשדרות: תיעוד פגיעת רסיסי הרקטה

ג'וסף גלק - עזר לעצור את הדוקר בבית הכנסת במונסי שבניו יורק
ג'וסף גלק - עזר לעצור את הדוקר בבית הכנסת במונסי שבניו יורק | צילום: טוויטר

אירוע הענקת הפרס תוכנן להתקיים בתחילת החודש, אך גלוק דחה את ההצעה בנימוס בטענה שיש לו "מצב חירום משפחתי" באותו יום. "החלטתו נובעת מאי-הנוחות שיש לו עם ארגונים כמו הפדרציה היהודית והליגה נגד השמצה", הסביר הרב דוד פלדמן ממונסי. לדבריו, בקרוב גלוק יסביר בפירוט את סיבותיו.

גלוק משתייך לקבוצת נטורי קרתא המוכרת בהתנגדותה החריפה למדינת ישראל ולציונות. חברי הקבוצה מאמינים שקיומה של מדינה יהודית טרם בוא המשיח איננו לגיטימי, והם רואים בהקמת המדינה "התגרות באומות".

גרפטון תומאס, המואשם בדקירה במונסי
גרפטון תומאס, המואשם בדקירה במונסי | צילום: רויטרס

אוואן ברנשטיין, סגן נשיא הליגה נגד השמצה, אמר כי למרות האכזבה מהחלטתו של גלוק - "הליגה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הקהילה היהודית האורתודוכסית במונסי ובמקומות אחרים, והיא תציע תגמולים כספיים לכל מי שיסייע בחקירות נגד פשעי שנאה".

כזכור, חמישה בני אדם נפצעו באירוע דקירה במסיבת חנוכה בניו יורק. לאחר הדלקת החנוכיה, אדם כהה עור נכנס למקום, שלף מצ'טה והחל לדקור אנשים. גלוק הצליח לדחוק את הדוקר מחוץ לכותלי בית הכנסת ואף צילם את רכבו - מה שככל הנראה סייע למשטרה המקומית לאתר את הדוקר תומאס גרפטון, אפרו אמריקני בן 37.

זירת הפיגוע במונסי, ניו יורק, שם נדקרו חמישה בני אדם במהלך חגיגות החנוכה
זירת הפיגוע במונסי, ניו יורק, שם נדקרו חמישה בני אדם במהלך חגיגות החנוכה | צילום: רויטרס
זירת הפיגוע במונסי, ניו יורק, שם נדקרו חמישה בני אדם במהלך חגיגות החנוכה
זירת הפיגוע במונסי, ניו יורק, שם נדקרו חמישה בני אדם במהלך חגיגות החנוכה | צילום: רויטרס