המתיחות בגבול אוקראינה: הערכות על פלישה רוסית בתחילת השבוע הבא

על פי הערכות, רוסיה תתקוף את שכנתה ביום שני או שלישי. בעוד שבקייב ובאו"ם ממשיכים להעריך כי הסיכוי לפלישה נמוך, על אף חילופי האש שהיו במחוז דונייצק, מספר החיילים הרוסים שנמצאים בגבול בין המדינות ממשיך לעלות

זמן צפייה: 00:38

המתיחות לקראת עימות צבאי רוסי אוקראיני ממשיכה לעלות גם הערב (שישי), אך ההערכה האמריקנית היא כי הסבירות להתלקחות תגיע בימים שני ושלישי. מספר החיילים הרוסים בגבול ממשיך לעלות ועל פי חלק מההערכות מדובר כבר על 190 אלף חיילים שנמצאים בגבול בין המדינות.

במהלך היום החריפו תקריות האש במחוז דונייצק בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין האוקראינים. אולם האוקראינים ומזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ממשיכים להעריך בניגוד לארה"ב ולמדינות נאט"ו, כי הסיכוי להתלקחות נמוך.

כוחות צבא אוקראינה מתאמנים במחוז דונייצק
כוחות צבא אוקראינה מתאמנים במחוז דונייצק | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנהיג הבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה הודיע היום על פינוי לרוסיה. על פי ההודעה, הקרמלין יספק מקום למפונים ברוסיה. כמו כן, כלי תקשורת בעולם דיווחו כי מספר החיילים בגבול בין שתי המדינות ממשיך לגדול ועומד על קרוב ל-200 אלף.

Russian Servicemen Take Part In Military Exercises The Leningrad Region
טנקים רוסיים בתרגיל | צילום: רויטרס

מעבר לכך, הנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפקח על תרגיל צבאי רחב שייערך מחר, שלטענת הקמרלין נועד לבחון את המוכנות הגרעינית של המדינה. עוד נמסר מהקרמלין כי מדובר בתמרון שגרתי, שלא יהיה בו שימוש בטילים בליסטיים ובטילי שיוט. בנוסף, במוסקבה טוענים כי התרגיל לא יביא להסלמת המתיחות מול אוקראינה.