אוקראינה: ישנם 120 אלף חיילים רוסיים בגבול; רוסיה: "נגיב בעוצמה"

לפי דו"ח רשמי של משרד הביטחון האוקראיני, רוסיה ממשיכה לבנות את כוחה הצבאי בגבול, בין היתר באמצעות כוחות חי"ר וחיל אוויר. בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב טען כי פוטין טרם החליט אם לפלוש לאוקראינה, כשבמקביל הנשיא ביידן הזהיר אותו מפני ההשלכות

חיילים אוקראינים בגבול
חיילים אוקראינים בגבול | צילום: רויטרס

דו"ח רשמי של משרד הביטחון האוקראיני חשף היום (חמישי) כי מספר החיילים הרוסיים בגבול עם אוקראינה עלה ל-120 אלף, כאשר הקרמלין ממשיך לבנות את הכוח הצבאי בגבול שבמזרח אירופה, בין היתר באמצעות כוחות חי"ר וחיל אוויר נוספים.

במקביל, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אמר היום כי ארצו תיאלץ להגיב בעצמה לפעולות מצד ברית נאט"ו וארצות הברית, זאת על רקע שיחת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במהלכה הדגיש ביידן לפוטין כי פלישה צבאית לאוקראינה תגרור לתגובה חריפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה
תרגיל צבאי משותף בין ארה''ב ואוקראינה | צילום: רויטרס

במקביל, שר הביטחון האוקראיני אמר היום בתדריך עיתונאים כי "ציוד קרב כגון טנקים, רכבים משוריינים ומערכות טילי קרקע-קרקע עדיין נוכחים בגבול אוקראינה - במטרה לשמור על המתיחות הצבאית בגבול". לפי דבריו, "רוסיה בונה מתקפה חזקה ומהירה ומניחה את הקרקע לכוחות תגבור לעת צורך".

כאמור, ביידן ופוטין קיימו לפני יומיים פגישה בשיחת וידאו מאובטחת באורך שעתיים בנושא אוקראינה. כידוע, השיחה נעשתה על רקע האזהרות של המודיעין האמריקני מפני פלישה צבאית רוסית לשטחה של אוקראינה כבר בחודש הבא.

תמונות לווין של כוחות צבאיים רוסיים ליד הגבול עם אוקראינה | צילום: Maxar Technologies

במהלך השיחה, הנשיא האמריקני  חזר על תמיכתו בריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה וקרא להרגעת ההסלמה וחזרה לדיפלומטיה, אך ייתכן וארה"ב תשלח כוחות צבאיים נוספים לחזית בין רוסיה לאוקראינה. במקביל לשיחה החשובה, בוצעו חילופי אש בין הצבא האוקראיני ובדלנים רוסים הנתמכים על ידי רוסיה באמצעות מקלעים ומשגרי רימונים.