"טורף בחלוק לבן": 20 שנים בכלא לגינקולוג מניו יורק שתקף מטופלות

רוברט האדן, גינקולוג לשעבר מניו יורק, נידון ל-20 שנים בכלא לאחר שהורשע בהתעללות ותקיפות מיניות ביותר מ-200 נשים במשך למעלה משני עשורים. השופט: "מדובר במקרה מקומם ומחריד". טרם הקראת גזר הדין - פרץ האדן בבכי: "מצטער על הכאב שגרמתי". את המתלוננות זה לא הרשים: "הוא לא מסוגל להביע חרטה או אמפתיה"

שתיים מהמתלוננות נגד האדן, מחוץ לבית המשפט
שתיים מהמתלוננות נגד האדן, מחוץ לבית המשפט | צילום: רויטרס

רוברט האדן, גינקולוג לשעבר בן 64 מניו יורק, הורשע בתקיפה מינית של יותר מ-200 מטופלות - ונשלח לרצות עונש מאסר של 20 שנים בכלא, כך פורסם היום (רביעי) ברשת ABC. התביעה תיארה אותו כ"טורף בחלוק לבן".

טרם מתן גזר הדין, האדן פרץ בבכי בבית המשפט ואמר שהוא "מצטער על כל הכאב" שגרם למטופלות לפני. לפי כתב האישום, לפחות 245 נשים הותקפו מינית על-ידו במשך למעלה משני עשורים. תשע מקורבנותיו העידו במהלך המשפט וסיפרו מה עולל להן כשטופלו על-ידו בבתי חולים שונים בארצות הברית. בהם המרכז הרפואי האוניברסיטאי "אירווינג" של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

השופט אמר בהקראת גזר הדין כי מדובר במקרה "מקומם, מחרידה מעבר לחריג. זו התעללות מינית חמורה".

מעצר החשודים
מעצר חשודים (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

כבר ב-2012 התלוננו נשים על התנהגות בלתי הולמת מצד הגינקולוג, אך התברר כי טענות נגדו נשמעו כבר בסוף שנות ה-80'. ב-2014 האדן נעצר לאחר ש-19 נשים התלוננו נגדו. שנתיים לאחר מכן הוא הודה בשתי עבירות במדרג נמוך, מה שגרם אמנם לשלילת רישיונו לעסוק ברפואה - אך מנע עונש מאסר. התלונות נגדו הוסיפו להצטבר עם תחילת קמפיין "מי טו", וקורבנות רבים העידו על התקיפות האכזריות שעברו על-ידי הרופא לשעבר

כמה מהנשים שנפלו קורבן למעשיו של האדן הגיעו לשמוע את גזר הדין. ליז הול, אחת המתלוננות, אמרה: "זו לא הייתה התנצלות. הוא הביע אפס חרטה או אמפתיה. אני חושבת שהוא לא מסוגל לזה". היא הוסיפה: "אני מקווה שהמקרה הזה יגרום לקורבנות של תקיפות מיניות להתלונן".