ארה"ב: חמישה שוטרים הואשמו ברצח נהג שנעצר בכביש

חמשת הנאשמים ממשטרת ממפיס הודחו מתפקידם בשבוע שעבר, לאחר שטיירי ניקולס, בן ה-29, אותו הם עצרו בצורה ברוטלית, מת מפצעיו. עורך הדין של הנרצח אמר: "הוא היה כמו פיניאטה אנושית עבורם, זה לא רק היה אלים - זה היה פראי"

חמשת השוטרים הנאשמים ברצח
חמשת השוטרים הנאשמים ברצח טיירי ניקולס | צילום: רויטרס

ארצות הברית: חמישה שוטרים ממשטרת ממפיס שהודחו מתפקידם, הואשמו הלילה (שישי) ברצח ובעבירות נוספות, בעקבות מותו של טיירי ניקולס בן ה-29, נהג ממדינת טנסי, שמצא אותו מותו כשלושה ימים אחרי שנעצר על ידי השוטרים באופן אלים ב-7 בינואר, לאחר שנהג בצורה פראית לטענתם.

טדאריוס בין, דמטריוס היילי, דזמונד מילס ג'וניור, אממיט מרטין השלישי וג'סטין סמית' הם חמשת החשודים, המואשמים ברצח מדרגה שנייה, בתקיפה בנסיבות מחמירות, חטיפה בנסיבות מחמירות והתנהגות בלתי הולמת. "בעוד שכל אחד מחמשת השוטרים שיחק תפקיד שונה בתקרית, מעשיהם של כולם הובילו למותו של ניקולס - כך שכולם אשמים", אמר סטיב מולרוי התובע המחוזי של שלבי במהלך מסיבת עיתונאים.

טריי ניקולס, הנהג שנהרג בטנסי
טיירי ניקולס, הנהג שנהרג בטנסי | צילום: רויטרס

מולרוי הוסיף כי נתיחתו של ניקולס הצביעה של דימום פנימי חמור, אשר נגרם ממכות נמרצות שספג. עורך הדין של משפחת ניקולס, אנטוניו רומנוצ'י, אמר: "הוא היה כמו פיניאטה אנושית עבורם. לא רק שזה היה אלים, זה היה פראי". מנהל במחלקת חקירות בטנסי הוסיף: "אני אהיה ברור - מה שקרה כאן לא משקף כלל שיטור ראוי. זה היה שגוי. זה היה פשע".

חמשת השוטרים המואשמים הודחו כאמור מהמשטרה בשבוע שעבר, טרם הגשת כתבי האישום בעניינם. בנוסף לחשודים, שוטרים נוספים נחקרים על הפרת נהלים, וכן שני לוחמי אש אשר היו מעורבים בטיפול הראשוני שקיבל ניקולס הודחו גם הם. הרשויות בממפיס הודיעו כי ישחררו לציבור סרטונים המתעדים את המקרה. משפחתו של ניקולס שמעו הקלטה מזמן האירוע, בה טיירי זועק בקריאות לאימו.

תושבים קוראים ל''צדק לטריי''
תושבים קוראים ל''צדק לטיירי''

"טיירי ספג התקפה ברוטלית על ידי משטרת ממפיס, בדומה למקרה שבו רודני קינג הוכה לפני יותר מ-30 שנה, אך בניגוד אליו, טיירי איבד את חייו בעקבות האירוע", אמר עורך הדין לזכויות האזרח בן קראמפ. "איך שוב אנחנו כאן, כל כך הרבה שנים לאחר מכן? השוטרים לשעבר הללו חייבים לשאת את האחריות ללקיחת חייו של הצעיר הזה, ולכך שגזלו ממשפחתו את יקירם. רק הצדק הוא הדרך להמשיך קדימה", הוסיף קראמפ.