מפוטין ועד הגנרל הבכיר: ארה"ב הטילה סנקציות על בכירי רוסיה

כפי שהבטיח הנשיא ביידן, הממשל האמריקני הטיל סנקציות על נשיא רוסיה, שר החוץ, שר ההגנה והרמטכ"ל. קודם לכן, רוסיה הטילה וטו על גינוי נגדה במועצת הביטחון, אך בצעד מפתיע - בת בריתה סין נמנעה: "תומכים בפתרון דיפלומטי"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | צילום: רויטרס

מימוש הצעד האמריקני: משרד האוצר בוושינגטון הודיע הלילה (שבת) על הטלת סנקציות נגד הבכירים ביותר בשלטון הרוסי בעקבות הפלישה לאוקראינה.

סיכום היום השני לפלישה הרוסית - לחצו כאן

הנשיא ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב והרמטכ"ל ואלרי גרסימוב נמצאים ברשימה. מוקדם יותר הודיעו בבית הלבן כי תצא הודעה רשמית לאחר שהנשיא ג'ו ביידן קיבל את ההחלטה להטיל סנקציות גם על בכירי השלטון הרוסי.

"אנו מאוחדים למען המטרה שרוסיה תשלם מחיר כלכלי ומדיני כבר על הפלישה", אמרה שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן. "אנו מוכנים להטיל עוד סנקציות".

מוקדם יותר, רוסיה כצפוי סיכלה הצעת גינוי של מועצת הביטחון של האו"ם נגד הפלישה לאוקראינה. רוסיה היא חברה קבועה במועצת הביטחון והטילה וטו. השגריר הרוסי באו"ם כינה את הצעת ההחלטה כ"אנטי-רוסית". "זו הצעה ברוטלית ולא אנושית", אמר השגריר.

מועצת הביטחון של האו''ם או''ם הצבעה גינוי רוסיה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו''ם הלילה | צילום: צילום: רויטרס

עם זאת, ההפתעה הגיעה מסין כשנמנעה בהצבעה. סין היא בת ברית קרובה של רוסיה ומדובר כאמור בהצבעה מפתיעה.

השגריר הסיני באו"ם אמר כי מדינתו מאמינה בפתרון דיפלומטי למשבר. "כל פעולה צריכה להיות מכוונת כלפי נטרול המשבר מאשר להוסיף דלק לשריפה", הוא אמר. "אנו תומכים ברעיון שרוסיה ואוקראינה יישבו למשא ומתן. שני הצדדים צריכים לנטוש את רעיון המלחמה הקרה".

11 מדינות הצביעו בעד הגינוי בזמן שסין כאמור נמנעה כמו גם הודו ואיחוד האמירויות.