טראמפ יואשם בניסיון הטיית הבחירות בג'ורג'יה

נשיא ארצות הברית לשעבר, שמוביל על פי הסקרים במרוץ למועמדות הנשיאותית של המפלגה הרפובליקנית, ממשיך להסתבך. כעת, עומדות הרשויות במדינת ג'ורג'יה להגיש נגדו כתב אישום - לאחר שניסה למנוע את נצחונו של ביידן במדינה. על פי כתב האישום הצפוי להתפרסם רשמית מחר, מיוחסות לטראמפ בין היתר עבירות של סחיטה, קשירת קשר לביצוע עבירה ותצהיר כוזב

זמן צפייה: 00:34

התקשורת האמריקנית מדווחת הערב (שני) כי כתב אישום רביעי במספר צפוי להיות מוגש מחר נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. הפעם, כתב האישום יוגש על ידי הרשויות במדינת ג'ורג'יה, שם נחשד טראמפ כי ניסה למנוע את נצחונו של ביידן - בניגוד לרצון הבוחר.

על פי הדיווחים, כתב האישום מטעם מדינת ג'ורג'יה צפוי לייחס לנשיא לשעבר עבירות של סחיטה, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירת תצהיר כוזב. גורמים בארצות הברית העריכו כבר זמן רב כי אישום יוגש נגד טראמפ בגין התערבותו בבחירות בג'ורג'יה בשנת 2020 - אז ניסה הנשיא לשעבר לשנות את הצבעת האלקטורים של המדינה ולהשיג ניצחון מזוייף שהיה מסייע לו במאמציו להישאר בבית הלבן.

כתב האישום הנוכחי מגיע לאחר שבתחילת החודש הוגש נגד טראמפ אישום פדרלי, המאשים אותו בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות הנשיאותיות בשנת 2020 ובקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה ייחס לו בין היתר עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.

Annotation 2023 08 14 230337
הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

לאחר הגשת כתב האישום נגדו בתחילת החודש, אמר טראמפ: "הרדיפה אחרי מזכירה את גרמניה הנאצית". עורך דינו של טראמפ, ג'ון לאורו, אמר ל-CNN: "המשפט יכול להימשך תשעה חודשים או שנה".

על פי סקרי בחירות, טראמפ מוביל על כל יריביו במפלגה הרפובליקנית, וחוצה את רף 50% אחוזי התמיכה במרוץ למועמדות לנשיאות. טראמפ טוען שהאישומים נגדו הם רדיפה פוליטית, אך הציבור הרחב, כך נראה, מעוניין במועמד אחר לנשיאות - מה שמחזק את הנשיא המכהן ביידן.