המשבר במזרח אירופה מחריף: חשש מהיפותרמיה, הרעלת מזון והתייבשות בקרב הפליטים  

אלפי פליטים שכלואים בגבול בין פולין-בלארוס נמצאים בסכנת חיים עקב הקור השורר ביערות פולין ומחסור חמור במוצרי בסיס, זאת על רקע המשבר הגיאופוליטי החריף שנוצר על ידי הרודן לוקשנקו

פליטים בגבול פולין-בלארוס
פליטים בגבול פולין-בלארוס | צילום: רויטרס

ברקע החרפת המשבר הגיאופוליטי שמאיים על האיחוד האירופי, אלפי פליטים שכלואים בגבול בין פולין ובלארוס נתונים בסכנת חיים עקב הקור העז של יערות פולין והמחסור במוצרי בסיס כגון מים ואוכל ראויים. במקביל, האיחוד האירופי מתכונן להרחבת הסנקציות נגד בלארוס.

גורמי רפואה במקום שמטפלים בנשים בהיריון ובילדים חוששים מהיפותרמיה והתייבשות בקרב הפליטים, בעוד שעד כה נרשמו כ-600 ניסיונות חדירה לתוך פולין, שנהדפו על ידי 15 אלף חיילים פולנים שנשלחו לגבול על מנת לעצור בעדם.

לכתבות נופות בחדשות 13 >>

בכיר רע"ם מגיב לאחר תחקיר חדשות 13: "כסף לעמותה? אפס מהמדינה"

וילות, בתי מלון ומסעדות פאר: שכונת היוקרה החדשה בשכם

לאחר ששם את גורלו בידי עוקביו: אילון מאסק מכר מניות טסלה בשווי 5 מיליארד דולר

פליטים מבלארוס על גבול פולין
פליטים מבלארוס על גבול פולין | צילום: רויטרס

במקביל, פולין ומדינות אחרות באיחוד האירופי ממשיכות להאשים את בלארוס בניסיון לעורר משבר פליטים חדש באירופה, כנקמה על הביקורת שלהן על הדיכוי האכזרי של אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלארוס, נגד האופוזיציה. כאמור, המצב הסלים במשך חודשים עד לתחילת השבוע, כאשר השלטונות בבלארוס ליוו לא פחות מ-1,000 איש לגבול עם פולין.

כזכור, ראש ממשלת פולין האשים אתמול את ולדימיר פוטין כעומד מאחורי משבר המהגרים בגבול, בעוד נשיא רוסיה ובעל בריתה המרכזי של מינסק בקרמלין, הפנה את האשמה דווקא כלפי אירופה. לטענת פולין, רוסיה מעודדת את פעולותיו של לוקשנקו בגבול עם מזרח אירופה. כחלק מתפקידה כבת ברית של בלארוס, רוסיה עלולה להצטרף לסכסוך אלים בגבול כחלק מהצורך בהתערבות בעת משבר הומניטרי.