צרפת: אלפים יצאו להפגין בפריז במחאה על עליית המחירים

אלפי בני אדם יצאו להפגין ברחובות הבירה, לאחר שבועות בהן התקיימו כמה שביתות במגזר הנפט במדינה שנועדו להעלות את שכרם של העובדים בתחום

זמן צפייה: 00:25

אלפי בני אדם יצאו אמש (ראשון) להפגין ברחובות פריז, במחאה על עליית המחירים במדינה, מחירי הגז והחשמל. זאת, לאחר שבועות בהן התקיימו כמה שביתות במגזר הנפט במדינה שנועדו להעלות את שכרם של העובדים בתחום.

מנהיג מפלגת השמאל הצרפתית "צרפת בלתי-כנועה", ז'אן לוק מלנשון, שהגיע גם הוא להפגנה וצעד יחד עם חתנית פרס נובל לספרות, אנני ארנו, הכריז במהלך ההפגנה על שביתה כללית שתתקיים ביום שלישי הקרוב. "אתם הולכים לחיות שבוע שאין כמותו, אנחנו אלה שהתחלנו את זה עם הצעדה הזו", אמר לקהל.

ההפגנה בפריז
ההפגנה בפריז | צילום: רויטרס

למעשה, מלשנון יישר קו עם ארבעה איגודי עובדים צרפתיים שהכריזו מוקדם יותר השבוע על שביתה כללית ביום שלישי. יצוין כי איגוד העובדים הגדול בצרפת, "הקונפדרציה הדמוקרטית הצרפתית לעבודה", טרם הודיע על הצטרפותו לשביתה או על צעדים אחרים בנדון.

שר התקציב הצרפתי גבריאל אטל טען כי קואליציית השמאל מנסה לנצל את המצב הנוכחי, כדי לפגוע במפעלים הגרעיניים של חברת EDF (חברת אנרגיה צרפתית) ובבתי זיקוק צרפתיים. לדבריו, "ההפגנה שהתקיימה היא מצעד של תומכים שרוצים 'לעצור' את המדינה", הוסיף.