צרפת סוערת: מהומות לאחר שמקרון חתם על רפורמת הפנסיה

הפגנות אלימות פרצו ביממה האחרונה לאחר שבית המשפט בפריז אישר את העלאת גיל הפרישה לפנסיה מ-62 ל-64 - מהלך שמוביל הנשיא עמנואל מקרון. תחנות משטרה הוצתו וכך גם מרכז כנסים בעיר רן שבצפון-מערב המדינה

זמן צפייה: 01:00

נשיא צרפת עמנואל מקרון חתם אתמול (שישי) על רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת, זאת על אף ההפגנות והשביתות הנרחבות של איגודי העובדים במדינה -  שהפצירו בו ובממשלתו שלא ליישם את החקיקה. אמש אישר בית המשפט העליון במדינה את הרפורמה - שמטרתה להעלות את גיל הפרישה מ-62 ל-64 - והבוקר היא עוגנה סופית בחוק.

לאחר האישור, פרצו מספר הפגנות אלימות בכמה ערים. אופניים, קטנועים חשמליים ואשפה הוצתו במהלך הלילה בבירת המדינה פריז. בעיר רן שבצפון-מערב המדינה הציתו מפגינים את הכניסה של תחנת המשטרה, כמו גם מרכז כנסים.

הפגנה בפריז לאחר החלטת בית המשפט, אמש
הפגנה בפריז לאחר החלטת בית המשפט, אמש | צילום: רויטרס

העברת החוק הפכה לאתגר הגדול ביותר בקדנציה השנייה של מקרון - לאחר שהמהלך עורר התנגדות רבה. מקרון אמר כי השינוי "הכרחי", משום שלפי נתוני הממשלה בצרפת, הוא עתיד למנוע גרעונות פנסיה שנתיים שצפויים להגיע ל-13.5 מיליארד אירו עד 2030.

מפגינים בפריז לאחר החלטת בית המשפט, אמש
מפגינים בפריז לאחר החלטת בית המשפט, אמש | צילום: רויטרס

בניגוד לרוב מדינות האיחוד האירופי, צרפת טרם העלתה את גיל הפרישה. המתנגדים לרפורמה טוענים שהיא פוגעת בנשים ועובדים לא מיומנים שהתחילו את הקריירה שלהם בגילים צעירים, ופוגעת בזכות לפרישה ארוכה.