קניה ווסט ממשיך לעורר סערה: "אוהב גם יהודים וגם נאצים"

אחרי שורת התבטאויות שנויות במחלוקת, הראפר התראיין ואמר: "לכל אדם יש משהו בעל ערך שהוא הביא, במיוחד היטלר". עוד התייחס ווסט לנתניהו ואמר: "הכרתי אותו לראשונה רק בשבוע שעבר - יש לו שם מצחיק"

זמן צפייה: 04:04

קניה ווסט ממשיך להסתבך: הראפר האמריקני התראיין השבוע אצל אלכס ג'ונס, ואמר: "לכל אדם יש משהו בעל ערך שהוא הביא, במיוחד היטלר". ווסט הוסיף ואמר: "אני אוהב גם יהודים וגם נאצים".

ווסט, שחווה נטישה של חברות גדולות בתקופה האחרונה, כמו אדידאס, התארח בפודקאסט InfoWars ואמר: "אני אוהב את כולם ואנשים יהודים לא יגידו לי שאני יכול לאהוב אותם ויכול לאהוב את מה שאנחנו עושים לך עם החוזים, ואתה יכול לאהוב את מה שאנחנו מקדמים עם הפורנוגרפיה".  עוד המשיך ווסט ודיבר על היטלר: "הבחור הזה המציא את הכביש המהיר ואת המיקרופון שאני משתמש בו בתור מוזיקאי. אי אפשר להגיד שהאדם הזה לא עשה אי פעם משהו עם ערך".

קניה ווסט
קניה ווסט | צילום: shutterstock

ווסט הוסיף: "התקשורת היהודית גרמה לנו להרגיש כאילו אנחנו נאצים וכאילו היטלר לא עשה שום דבר בעל ערך". הראפר דיבר גם על בנימין נתניהו ואמר: "שמעתי על הבחור הזה רק בשבוע שעבר, אני חושב שיש לו שם מצחיק".

ווסט גם לקח "קרדיט": "בתיכון לא ידעו מה היא המשמעות של אנטישמיות, עד שאני הפכתי אותה לפופולרית".

קניה ווסט
קניה ווסט | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

הריאיון של ווסט מגיע אחרי שורת תגובות שנאה אנטישמיות ומטרידות. הכותרות שמייצר ווסט בתקופה האחרונה עלו לו במספר שיתופי פעולה מסחריים ובאיבוד של סכומי כסף משמעותיים.

שגריר ישראל בארצות הברית מייקל הרצוג גינה את דבריו של ווסט: "אני נהיה חולה מהשיחה שניהל אלכס ג'ונס עם האנטישמים המוצהרים קניה ווסט וניק פואנטס. בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה, זה מדאיג שלרטוריקה נבזית כזו ניתנת במה ומעניקה לגיטימציה. הם עסקו בהסתה מלאת שנאה, שעלולה להוביל לאלימות ולמוות של יהודים בתקריות מחרידות.

"חופש הביטוי אינו משתרע על הסתה לאלימות ודמוניזציה של הקהילה היהודית, המתמודדת עם הרמות הגבוהות ביותר של אלימות מבוססת דת בארצות הברית. כולנו חייבים לעמוד מול האיום המתמשך של אנטישמיות. לאף חברה לא יכול להיות מקום לרעיונות שנאה כאלה, לא משנה מי מביע אותם".