הסוף להתעללות? נעצרו ראשי כת "לב טהור"

הרשויות בגואטמלה פשטו על חצר קהילת הכת החרדית הקיצונית "לב טהור" ועצרו את ראשיה. עודד טוויק שחילץ את אחותו וילדיה מהכת לפני שנה, מספר כי הם עדיין חוששים לצאת נגד אנשיה: "הילדים מאושרים, היא מודה לי"

הפשיטה על חצר כת "לב טהור" בגואטמלה
הפשיטה על חצר כת "לב טהור" בגואטמלה | צילום: ללא

הקהילה החרדית הקיצונית "לב טהור" ניצבת כעת בפני חקירה בגואטמלה, שם היא מתגוררת בשנתיים האחרונות, אחרי שאתמול (שלישי) פשטו הרשויות על חצר קהילת הכת בבירה גואטמלה סיטי, עקב תלונות על התעללות קשה בילדים. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, הרשויות עצרו את ראשי הכת וגם לקחו תחת חזקתם עשרות ילדים ותינוקות. בהודעה שפרסם אתמול משרד החוץ נמסר כי ישנו שיתוף פעולה עם הרשויות בגואטמלה סביב העניין.

עוד חדשות מהעולם:

הקהילה של הרב שלמה הלברנץ, ישראלי שחזר בתשובה ונמלט מישראל עם קבוצת תלמידים ב-1990, עלתה לכותרות בשנים האחרונות ופורסמו עליה כתבות ברחבי העולם. הכת מונה כ-230 איש, מתוכם כ-150 ילדים. הם התגוררו עד שנת 2013 בעיירה סנט אגט בפרובינציית קוויבק שבקנדה, אך נמלטו לעיירה צ'טהאם במחוז אונטאריו.

לפני כשנתיים וחצי סיכלו הרשויות בקנדה ניסיון של הכת להעביר את חסידיה לגואטמלה, לאחר שבית משפט הוציא צו המחייב להעביר חלק מהילדים למשפחות אומנה אחרי שהוכח כי הם סובלים מהתעללות קשה. הכת הצליחה להעביר מספר ילדים לגואטמלה ובשנים האחרונות התנהל מאבק משפטי לגרש אותם בחזרה לקנדה.

עודד טוויק, שאחותו וילדיה נמנו על הכת, סיפר ל"חמש עם רפי רשף" על מאמציו לאורך השנים לחלץ אותם - מאמצים שצלחו לפני כשנה. "זה לא היה בכוח. עבדתי על הראש של אחותי. עבדתי על הראש של ראש הכת. כשהיא הבינה שאני נמצא שם ויכול להיות אירוע חריג אם לא תצא, היא שיתפה פעולה. היום היא מודה לי על זה", הוא שיחזר.

לדבריו, גם שנה אחרי, אחותו וילדיה חוששים להתלונן על ראשי הכת. "הם עוברים שיקום באמריקה, אבל לצערי הם לא מוכנים לדבר בתקשורת או להעיד במשטרה. הם פוחדים. אחותי הייתה 20 שנה בתוך הכת. הילדים עברו את כל סוגי ההתעללויות", הוא תיאר.