נשיא צרפת: "50 מפצועי הפיגוע נמצאים במצב של בין חיים למוות"

פרנסואה הולנד הגיע לבית החולים שבניס כדי לבקר פצועים מהפיגוע שהתרחש אמש בעיר הצרפתית, ואמר כי עשרות בני אדם נמצאים במצב אנוש ושנשקפת סכנה לחייהם. בפיגוע נרצחו 84 בני אדם, בהם 10 ילדים, ורבים מהם אזרחים זרים. מסע הקטל של המחבל ארך כשני קילומטרים

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לאחר המתקפה בניס
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לאחר המתקפה בניס | צילום: רויטרס

ביממה שלאחר הפיגוע הקטלני שאירע בצרפת, בו נרצחו 84 בני אדם, אמר היום (שישי) נשיא צרפת כי ישנים לפחות "50 בני אדם שנמצאים במצב בין חיים ומוות". תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה הטרייה, הביעה עמדה תקיפה כנגד הטרור, ואמרה כי על בריטניה להכפיל את מאמציה כדי להביס את "הרוצחים האכזרים שרוצים להרוס את אורח חיינו".

הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד אמר את דבריו לאחר שהגיע לבית חולים בעיר האבלה, שם ביקר פצועים שעדיין מאושפזים. עוד הוסיף הולנד כי ישנם אזרחים זרים רבים, בהם ילדים רבים, שנרצחו בפיגוע, והזהיר כי המאבק בקבוצות קיצוניות עלול להיות ארוך מכיוון שהם "ינסו להמשיך ולהכות בערכים המערביים", כדבריו.

"בקרב הקורבנות יש ילדים רבים, ילדים קטנים שבאו לראות זיקוקים עם משפחותיהם, באו לשמוח, לחלוק אירוע משמח, וגם נפגעו בצורה קטלנית כדי לספק את האכזריות של אותו אדם, ואולי של קבוצה של אנשים", הוסיף הולנד.

"בימים אלה מוכרחה להיות סולידריות של כל האנשים בגרמניה עם חברינו בצרפת, סולידריות של כל המדינות שמעורבות במאבק נגד הטרור", אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. "גרמניה ניצבת לצד צרפת במאבק נגד הטרור ואני משוכנעת שלמרות הקשיים ננצח במאבק הזה".

צפו: נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מגיב על הפיגוע בניס

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_hollande150716miv_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_lqrmhtg0' duration='42'']

גם תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה הטרייה שנכנסה לתפקיד רק לפני יומיים, התייחסה לפיגוע ואמרה כי בריטניה כולה ניצבת כתף אל כתף לצד צרפת: "אם יתברר שמדובר במעשה טרור, כפי שחששנו, עלינו להכפיל את מאמצינו להביס את הרוצחים האכזרים האלה שרוצים להרוס את אורח חיינו". בעקבות הפיגוע, כינסה מיי פורום דחוף ובה היא תנסה לראות כיצד יש לנקוט בפעולות חדשות כדי להגן על תשובי בריטניה מפיגוע דומה.

צפו: מנהיגות בריטניה וגרמניה מביעות תמיכה בצרפת

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_mirionterror150716_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_cvhd02u1' duration='199'']