בריטניה: חברת הפרלמנט שנורתה ונדקרה בצפון המדינה מתה מפצעיה

מתה מפצעיה ג'ו קוקס, חברת הפלרמנטי הבריטי שנורתה ונדקרה היום למוות על ידי אדם שצעק לכיוונה "בריטניה תחילה", לאחר שעות בהן נאבקה על חייה. הרוצח נמלט מהזירה, אך המשטרה עצרה חשוד כבן 52 בביצוע הרצח. קוקס הייתה ידועה כתומכת בהישארות בריטניה באיחוד האירופי

ג'ו קוקס, חברת הפרלמנט הבריטי שנרצחה | צילום: רויטרס

אבל כבד והלם בבריטניה: חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס, שנורתה ונדקרה היום (חמישי) בבריסטול שבצפון המדינה, מתה מפצעיה לאחר שעות ארוכות בהן נאבקה על חייה בבית החולים. לפי עדויות, הרוצח צעק "בריטניה קודמת לכל" לפני שתקף אותה.

קוקס בת ה-41, חברת מפלגת הלייבור, נדקרה ונורתה שלוש פעמים לאחר שיצאה ממשרדה בדרך לקבלת קהל בספריה סמוכה. לפי עדויות של קהל שהיה במקום האירוע, לפני שתקף אותה, הרוצח צעק לכיוונה "בריטניה קודמת לכל", זאת כנראה מכיוון שבשבוע הבא יתקיים משאל העם בבריטניה לגבי שאלת הישארותה של בריטניה באיחוד האירופי, בו קוקס תמכה.

דייויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, בבוקר שאחרי בחירות 2015
דייויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, בבוקר שאחרי בחירות 2015 | צילום: רויטרס

המשטרה המקומית עצרה גבר כבן 52 בחשד שביצע את הרצח, והיא הודיעה כי היא פתחה בחקירת האירוע ושהיא לא מחפשת אחר חשודים נוספים במעשה. עדיין לא ברור האם הרוצח המתין לקוקס והתכוון לתקוף אותה אישית.

שני המטות העוסקים במשאל העם בנוגע להחלטה האם להישאר באיחוד האירופי, התומכים והמתנגדים להצעה, הודיעו כי ישהו את פעילותם עד ליום שבת לפחות בשל מותה של קוקס. אם הרצח אכן יתברר ככזה שבוצע על רקע תמיכתה של קוקס בהישארות בריטניה באיחוד האירופי, מותה המזעזע צפוי להשפיע על תוצאות משאל העם שיתקיים בשבוע הבא.

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון אמר על קוקס שמותה הוא טרגדיה, ושהיא הייתה חברת פרלמנט מסורה ואכפתית. בנוסף, אישר קמרון שכל הפעילות סביבי הקמפיינים העוסקים במשאל העם הקרוב יידחו: "אנו עושים זאת כדי להוקיר אותה ולתמוך במשפחתה ברגעים הקשים האלו".

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר כי הוא "בשוק מוחלט" בקבות תקיפתה של קוקס. "קוקס נמצאת במחשבתם של כל חברי הלייבור ברגעים קשים אלו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. קוקס ידועה כמתנגדת חריפה לקורבין ונחשבת למי שתמכה בהתערבות צבאית בסוריה.

"היא אחת הנשים ההגונות ביותר שאי פעם נכנסו לבית הנבחרים", אמר אחד מחברי הפרלמנט הבריטי. "היא ייצגה בצורה מסורה את הבוחרים שלה, ייצגה במסירות את כל הטוב בבריטניה והיום אנחנו חושבים עליה, דמעות זולגות בבית הנבחרים", הוא הוסיף.

צילום: sky news