אבל ברחבי העולם בעקבות התרסקות המטוס: "אף אחד לא ציפה לזה"

ביום שאחרי התרסקות מטוס חברת "ג'רמן ווינגס" ממשיכים החיפושים בהרי האלפים, ככל שתנאי מזג האוויר ותוואי השטח מאפשרים זאת. על העיירה הגרמנית ששכלה 18 מתלמידי ומורי התיכון המקומי ירד אבל כבד, והתושבים ההמומים עדיין לא מאמינים שדבר כזה קרה להם

חיפושים באזור התרסקת המטוס הגרמני באלפים
חיפושים באזור התרסקת המטוס הגרמני באלפים | צילום: Getty Images

בלוברנה שבהרי האלפים ירד הערב והמסוקים חזרו ממקום התרסקות מטוס "ג'רמן ווינגס" לבסיס זמני, אליו שבים צוותי החילוץ לנוח ולהתרענן. האבל והיגון ניכרים על פני האנשים, כשהתנאים לא מאפשרים להמשיך במבצע החילוץ בשל תנאי מזג האוויר הקשים ותוואי השטח ההררי.

אסון התעופה איחד היום (רביעי) את ספרד, צרפת וגרמניה והביא את מנהיגיהם לאזור התרסקות המטוס. ברחבי המדינות הללו עמדו היום לדקת דומיה, בנמלי התעופה בברצלונה ובגרמניה עמדו גם הם הנוסעים לזכר חללי הטיסה.

התושבים בעיירות שקרובות לזירת התאונה, שרגילים לפגוש תושבים שמגיעים לעשות סקי, נחרדים ממה שהתרחש קרוב אליהם כל כך. לכנסיה בעיירה סיין הם הגיעו כדי להביע תנחומים למשפחות האבלות - ובמקביל נמשכת חקירת ההתרסקות. שרי הפנים של צרפת וגרמניה שללו את האפשרות שמדובר באירוע טרור.

"הריסות המטוס מרוכזות בשטח של כ-15 דונם, ממצא זה מעיד על כך שהמטוס לא התפוצץ, הסביר שר הפנים הצרפתי, ברנר קזנוב. הקופסה השחורה שנלקחה מאזור האסון נשלחה לפריז, היא אמנם ניזוקה אבל מומחים מעריכים שניתן יהיה להוציא ממנה מידע שאולי יגלה מה אירע בדקות האחרונות של הטיסה.

אבל לא רק ספרד, גרמניה וצרפת מתאבלות. על המטוס היו נוסעים ממדינות שונות - ארה"ב, בריטניה, ארגנטינה, איראן וגם ישראלי, אייל באום, בן 39 שהתגורר בשנים האחרונות עם אשתו בברצלונה והיה בדרכו לפגישת עסקים בדיסלדורף.

בעיירה הגרמנית האלטרן-אם-זה מתאבלים על 16 תלמידים ושתי מורות שנסעו במסגרת חילופי תלמידים ללמוד ספרדית - ולא חזרו. "בהתחלה בכלל לא האמנתי שזה קרה, זה פשוט היה שוק של ממש", מספרת אם מקומית. "האלטרן היא עיירה קטנה ואנשים לא מאמינים שמשהו כזה יכול לקרות כאן".