הנאשם בדריסת זיתוני הודה שנהג בגילופין: "הייתי מבוהל, לא יודע למה לא עצרתי"

אריק רוביק וקלוד חייט הגיעו לאולם בפריז אליו באו גם הוריה של זיתוני שנדרסה והופקרה למוות ב-2011 בתל אביב. מחוץ לבית המשפט נאספו תומכים רבים במשפחה. רוביק הודה שנהג ברכב בשעת התאונה לאחר ששתה

לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח
לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח | צילום: רויטרס

הצדק ייעשה? בבית המשפט בפריז נפתח אחר הצהריים (חמישי) משפטם של אריק רוביק וקלוד איזק, הנאשמים בדריסתה ובהפקרתה למוות של הצעירה הישראלית לי זיתוני בשנת 2011. בתחילת המשפט הודתה עורכת דינו של חייט בשמו בהאשמות. לאחר מכן רוביק הודה שנהג ברכב בשעת התאונה לאחר ששתה באותו הערב שלוש כוסות וודקה ושתי כוסות וויסקי.

בפתח הדיון הביע עורך דינו של רוביק תמיהה על נוכחות העיתונאים הגדולה בדיון על "מקרה מצער של תאונת דרכים שגרתית". במהשך, רוביק גולל את אירועי הלילה והבוקר בו נדרסה זיתוני. "שתיתי, אבל לא הייתי שיכור", טען רוביק, שהכחיש את הטענה שחצה רמזור אדום. "ראיתי את הגופה. הייתי מבוהל. הייתי צריך לעצור. אני לא יודע למה המשכתי הביתה. פחדתי. אם היינו עוצרים המשטרה לא הייתה מקשיבה לנו. זו לא המדינה שלנו, אנחנו לא דוברים את השפה".

עוד לפני תחילת הדיון הגיעו אל מחוץ לבית המשפט כ-40 ישראלים, חלקם מעולם לא הכירו את זיתוני, שבאו לדרוש עבור שניהם את העונש המקסימלי לעבירות מסוג זה - עשר שנות מאסר. ברקע חוששים משפחתה וחבריה של הצעירה כי העונש המירבי ייגזר על הנוהג ברכב הפוגע, בעוד הנוסע שלצדו ייקבל עונש מופחת. נכון לעכשיו טרם ידוע מי בדיוק נהג ברכב בעת המעשה.

הוריה של לי זיתוני מגיעם לפתיחת משפט דורסיה בפריז
הוריה של לי זיתוני מגיעם לפתיחת משפט דורסיה בפריז | צילום: רויטרס
עורכי הדין של אריק רוביק וקלוד חייט, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני
עורכי הדין של אריק רוביק וקלוד חייט, הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני | צילום: רויטרס

נשללה בקשת המשפחה להסגירם לישראל

בספטמבר אשתקד הוגש בצרפת כתב אישום נגד אריק רובין וקלוד איזק, שעל פי כתב האישום דרסו למוות את הצעירה הישראלית לי זיתוני בשנת 2011 והפקירו אותה בשטח. זיתוני, בת 25 במותה, נפגעה בשעה שחצתה מעבר חצייה, ומעוצמת הפגיעה נהדפה לנתיב הנגדי ונהרגה במקום. רובין ואיזק הודו בסמוך למועד התאונה כי נהגו ברכב הפוגע, אך מיהרו להימלט לצרפת ועד כה לא נתנו את הדין על המעשה.

בפברואר 2012 דרשה המדינה להסגיר את השניים על מנת שיישפטו בישראל, אולם הנשיא דאז, ניקולא סרקוזי, סירב לבקשה. "כעיקרון, צרפת לא מסגירה את אזרחיה, לא יהיה יוצא מן הכלל," הצהיר הנשיא לשעבר והבטיח כי השניים ייתנו את הדין על דריסתה של זיתוני בצרפת.

פרשת מותה של זיתוני בתאונה מעוררת זעם גם בצרפת. בספטמבר 2011 שודרה באחת מתכניות המגזין המובילות במדינה כתבה בת 12 דקות ששטחה את הטרגדיה של הצעירה התל אביבית ותיארה את זיתוני כלא עוד קורבן של אלימות בדרכים,"אלא סמל של מערכת משפט פגומה".

עדכון ראשון: 14:56