ברוכה הבאה 2020: כך קיבלו בישראל ובעולם את השנה החדשה

ברחבי הגלובוס קיבלו את פני השנה האזרחית החדשה: מסידני שבה הוגבלו הזיקוקים בשל השריפות במדינה, דרך רוסיה המקושטת ועד חגיגות הענק בטיימס סקוור שבניו יורק • כל הפרטים והתמונות

זמן צפייה: 01:39

המוני ישראלים חגגו הלילה (רביעי) את בואה של השנה האזרחית החדשה במוקדים רבים ברחבי הארץ. לאורך היום יציינו את תחילתה של 2020 ברחבי העולם - מסידני ועד הונג קונג, פריז, לונדון וכמובן ניו יורק, אלה כל העדכונים על החגיגות הצבעוניות בכל רחבי הגלובוס.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ, דאע"ש ומשחקי הכס: הסיפורים הבלתי נשכחים מהעשור שחלף

עשור של עלייה: כרבע מיליון עולים הגיעו לישראל מ-150 מדינות

נטע זכתה באירוויזיון – והמופע בת"א זכה לשבחים • מסכמים עשור

ניו יורק

בתפוח הגדול קיבלו המונים את העשור החדש בכיכר טיימס, בטקס המסורתי של הורדת כדור האורות, בהשתתפות ראש העיר ביל דה בלאסיו. עם כניסת השנה החדשה החלו החגיגות בניו יורק וברחבי החוף המזרחי בארה"ב, במופע זיקוקים מרהיב.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-north-america-part-0101202007' autoplay='0' credit='' desc='אירועי השנה החדשה בכיכר טיימס בניו יורק' kid='1_amt17cl3' duration='53'']

חגיגות שנת 2020 בניו יורק
חגיגות שנת 2020 בניו יורק | צילום: חדשות 13

ברזיל

תושבי ברזיל קיבלו את פני השנה החדשה ב-5:00 (שעון ישראל), ומיליונים השתתפו במסיבת החוף הגדולה ביותר שהתקיימה הלילה מסביב לעולם. כמדי שנה, הגיעו רבים למסיבה שמתקיימת בחוף קופקבנה המפורסם שבריו דה ז'נרו, שהגיעה לשיאה עם מפגן זיקוקים שנמשך כרבע שעה.

בריטניה

המוני אזרחים בריטים יצאו לרחובות, ובלונדון הוקרנה הספירה לאחור על אחד מבנייני העיר. גלגל הענק ה"לונדון איי" השוכן על גדות נהר התמזה הואר, וכשהשעון במגדל ה"ביג בן" צלצל בשעה חצות (2:00 שעון ישראל), האיר מופע הזיקוקים את מי הנהר.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-europe-part-2020010109' autoplay='0' credit='' desc='לונדון מקבלת את השנה החדשה' kid='1_nd7wr1aq' duration='86'']

צרפת

רבבות צרפתים מילאו עד אפס מקום את השדרות הרחבות המובילות אל שער הניצחון המפורסם בפריז. על השער הוצג לקראת השעה 1:00 (שעון ישראל) מופע אור קולי שחוגג את התרבות העשירה של העיר. הספירה לאחור הוקרנה אף היא על הסמל הצרפתי, ובסיומה צפו ההמונים במפגן זיקוקים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2001010905' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות השנה החדשה בפריז' kid='1_ynbx6bh7' duration='95'']

ישראל

המוני ישראלים חגגו את כניסתה של השנה החדשה במוקדים רבים ברחבי הארץ. יוצאי ברית המועצות לשעבר חגגו את ה"נובי גוד", קישטו את עץ היולקה וחיכו לבואו של סבא כפור.

לאורך הלילה נפגעו 13 בני אדם בתאונות דרכים ברחבי הארץ, ונער בן 17 נהרג בהתהפכות טרקטורון בכפר מגאר שבצפון הארץ. 51 בני אדם נפצעו בקטטות ואירועי אלימות, בהם גבר כבן 40 שנפצע בינוני בקטטה בתל אביב. 49 בני נוער ומבוגרים פונו לבתי חולים במצב קל, ונזקקו לטיפול רפואי בעקבות צריכת אלכוהול מופרזת.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-part-2020010109' autoplay='0' credit='' desc='מערכת "הצינור" מקבלת את השנה החדשה' kid='1_iwwdu7ad' duration='397'']

רוסיה

הכיכר האדומה במוסקבה הוארה ב-23:00 (שעון ישראל) עם מפגן הזיקוקים לציון השנה החדשה. רוסיה מציינת לא רק את בואה של השנה החדשה, אלא גם 20 שנה בדיוק לעלייתו לשלטון של הנשיא ולדימיר פוטין - שנשא הלילה את נאומו המסורתי שבו אמר לאזרחיו: "התוכניות והחלומות האישיים שלנו בלתי נפרדים מרוסיה, כי ההווה והעתיד שלנו תלוי במאמצים של כל אחד מאיתנו".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-Europe-20200101-0030' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות השנה החדשה ברוסיה' kid='1_lr9xgez2' duration='37'']

טורקיה

טורקיה קיבלה את השנה החדשה בשעה 23:00 (שעון ישראל), במגוון אירועים חגיגיים. תושבים ותיירים רבים התאספו בכיכר טקסים המרכזית שבאיסטנבול, כמו גם בשדרות איסתיקלאל שקושטו לקראת המאורע בפסלין מוארים. אירוע חגיגי לכבוד השנה החדשה נערך גם בעיר הדרומית אנטליה. הרשויות במדינה נקטו באמצעי אבטחה במטרה להימנע מתקריות אלימות במהלך החגיגות.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-1912312307' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='חגיגות השנה החדשה בטורקיה' kid='1_k4ktt5t9' duration='0'']

הונג קונג

בשעה 18:00 (שעון ישראל) ציינו בהונג קונג את כניסת השנה החדשה בחגיגות – כשבמקביל נמשכות ברחבי המדינה המחאות נגד הממשלה. לראשונה זה עשור, בוטל מופע הזיקוקים המסורתי בשל חשש מאיומים ביטחוניים, ובמקומו הוחלט לקיים מופעי לייזר ומוזיקה בשני הצדדים של נמל ויקטוריה.

תושבים רבים מתכננים לקיים הפגנות במהלך הערב ומחר, בניסיון לשבש את האירועים החגיגיים, והמשטרה נערכת לקראת הפרות הסדר הצפויות במוקדים מרכזיים. באחד בינואר ייערך באישור המשטרה מצעד התומך בדמוקרטיה. אחד ממארגניו הצהיר: "ביום הראשון לשנה החדשה, אנו צריכים להפגין סולידריות ולהתנגד לממשלה. מקווים שהעם בהונג קונג ייצא לרחובות למען עתיד הונג קונג".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-3112191805' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='טקס קבלת השנה החדשה בהונג קונג' kid='1_ndf48gbi' duration='38'']

בווידאו: מפגינים נגד הממשל צועדים ואוחזים בפנסים


קוריאה הצפונית

בשעה 17:00 (שעון ישראל) קיבלו בקוריאה הצפונית את השנה החדשה. בכיכר מרכזית בפיונגיאנג, בירת המדינה, הוקמה במה גדולה שבה החלו מופעים עוד לפני כניסת השנה באופן רשמי. במהלך האירוע החלה הספירה לאחור לקראת חצות על פי השעון המקומי ומיד לאחר החגיגה והזיקוקים התקיימו מופעים, שבהם השתתפו גם כוכבים מקומיים. זו השנה השנייה שמתקיימים במדינה הסגורה מופעי ענק לכבוד השנה החדשה. מסכי ענק הוצבו בצידי הבמה ובהם יוקרנו המופעים, והחגיגות ישודרו בטלוויזיה המקומית.

אוסטרליה

חגיגות השנה החדשה החלו חגיגית באוסטרליה בשעה 15:00 (שעון ישראל) בבית האופרה שבסידני אוסטרליה. המדינה ידועה בחגיגות השנה החדשה, אך השנה הודיעה כי מופעי הזיקוקים המפורסמים שלה יבוטלו בקנברה ובערים אחרת. זאת, בעקבות השריפות המשתוללות במדינה ופוגעות בשטחים רבים. למרות החשש, צפויה להתקיים תצוגה מרשימה במיוחד בסידני.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-3112191504' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='חגיגות השנה החדשה בסידני' kid='1_msxfz9rb' duration='46'']

זיקוקים לכבוד השנה החדשה באוסטרליה-סידני
זיקוקים לכבוד השנה החדשה באוסטרליה-סידני | צילום: חדשות 13

ניו זילנד

הראשונה שקיבלה את השנה החדשה הייתה ניו זילנד, שם החגיגות ברחבי המדינה החלו בשעה 13:00 (שעון ישראל). באוקלנד, העיר הגדולה בניו זילנד, ובבירה וולינגטון, ציינו התושבים את האירוע כשברקע זיקוקים רבים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-3112191330' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות השנה החדשה באוקלנד, ניו זילנד' kid='1_ihy32jhm' duration='543'']

זיקוקים בחגיגות השנה החדשה בניו זילנד
זיקוקים בחגיגות השנה החדשה בניו זילנד | צילום: חדשות 13

השנה החדשה נחגגה גם ברחבי אסיה עם חגיגות יפות במיוחד ביפן וסין. לאחר מכן תגיע 2020 לאירופה, אפריקה ולבסוף - אמריקה. רוסיה, שתקבל את השנה שעה לפני ישראל, תציין אותו עם חגיגות ברחובות וכן עם נאומו המסורתי של נשיא המדינה, ולדימיר פוטין. בישראל, רבים מציינים את הנובי גוד. שעה לאחר מכן, תחגוג לונדון המקושטת עם מופע זיקוקים ענק על התמזה, שיכיל כ-12 אלף זיקוקים שיצבעו את שמי העיר הבריטית.

כמעט אחרונה, תחגוג ארצות הברית, עם מסיבת ענק בטיימס סקוור שבניו יורק, בין היתר. משטרת ניו יורק התייחסה להיערכות לאירוע הענק והחגיגי ומסרה כי "טיימס סקוור הוא המקום הבטוח ביותר בעולם" בערב השנה החדשה. במקום ניתן יהיה למצוא אלפי שוטרים, בהם גם שוטרים חמושים ברובים, כלבי גישוש ואמצעי ביטחון נוספים. לראשונה, תשתמש המשטרה ברחפנים שמטרתם להשגיח ולסייע לה לנטר את הפעילות בכיכר העמוסה.