עשרות בני אדם טבעו למוות בהתהפכות סירת מהגרים בדרום יוון

סירת דיג שנשאה מאות מהגרים התהפכה מול חופי דרום יוון. 80 בני אדם טבעו למוות ועוד כמאה חולצו ונלקחו לבית החולים לקבלת טיפול. מדובר באירוע התהפכות הסירה הקטלני ביותר ביוון מתחילת השנה

Whatsapp Image 2023 06 14 At 1
עשרות הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים בדרום יוון | צילום: רויטרס

כשישים מהגרים טבעו למוות היום (רביעי), לאחר שסירת הדיג שבה הפליגו התהפכה מול חופי דרום יוון, וכמאה חולצו בחיים, לפי דיווח ברשת BBC. לא ידוע כמה בני אדם היו על הסירה בעת ההתהפכות, כתשעים קילומטר מדרום מערב לאי פילוס, אך לפי פקידים יוונים בארגון ההגירה הבינלאומי, מדובר במאות אנשים. זוהי התאונה הקטלנית ביותר של כלי שיט ביוון מתחילת השנה. על פי דיווחים, הסירה הייתה בדרכה לאיטליה מלוב ומרבית האנשים שהיו על סיפונה הם גברים בשנות העשרים לחייהם.

Whatsapp Image 2023 06 14 At 1
פינוי ניצולים | צילום: רויטרס

משמר החופים של יוון מסר כי הסירה נצפתה במים בינלאומיים מאוחר ביום שלישי על ידי מטוס השייך לסוכנות הגבולות של האיחוד האירופי, פרונטקס. עוד נמסר כי הנוסעים "סירבו לכל עזרה" וכי איש מהסיפון לא לבש חליפות הצלה. שעות בודדות לאחר מכן, הסירה התהפכה וטבעה, ומבצע חיפוש שיצא לחילוץ הנוסעים הסתבך בעקבות רוחות חזקות שנשבו אז באזור.

סירה יוון
סירת המהגרים ביוון | צילום: מן הטוויטר

לפי ציוץ בטוויטר של הארגון, "אנו חוששים לאובדן של חיים נוספים. דיווחים ראשוניים מראים שעד ארבע מאות אנשים היו על הסיפון". הלאום של המהגרים טרם פורסם והפצועים פונו לעיר קלמטה לצורך קבלת טיפול.

Whatsapp Image 2023 06 14 At 1
ניצולים מגיעים לנמל העיר קלאטה | צילום: רויטרס

יוון היא אחד הנתיבים העיקריים באיחוד האירופי עבור פליטים ומהגרים מהמזרח התיכון, אסיה ואפריקה, ויותר משבעים אלף מהם הגיעו השנה למדינות החזית באירופה כאשר היעד הסופי של מרביתם הוא באיטליה, כך לפי נתוני האו"ם. בחודש שעבר ספגה ממשלת יוון ביקורת בינלאומית על קטעי וידאו שלפי דיווחים מראים גירוש בכוח של מהגרים שנסחפו בים.