לאחר שעשרות מהגרים טבעו למוות: ר"מ איטליה בקריוקי שערורייתי

סערה באיטליה בעקבות שסרטון שבו ג'ורג'יה מלוני תועדה שרה שיר על מהגר שמת בנהר - שבועיים אחרי האסון שבו נהרגו יותר מ-73 מהגרים. הסרטון צולם במסיבת יום ההולדת של המשנה שלה, שהצטרף אליה בשירה. צפו

זמן צפייה: 00:25

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני והמשנה שלה מתאו סאלביני נצפו ביום שישי החולף שרים יחד קריוקי, בסרטון שעורר סערה באיטליה. השניים בחרו לשיר את השיר האיטלקי Canzone di Marinella ("השיר של מרינלה"), על מהגר שנמצא מת בנהר בצפון איטליה, וזאת - פחות משבועיים מאז אירע אסון סירת המהגרים במחוז קלבריה שבדרום-מערב איטליה, בו קיפחו את חייהם לפחות 73 בני אדם.

השניים שרו את הדואט במהלך מסיבת הפתעה לסאלביני, שחגג ביום חמישי שעבר את יום הולדתו ה-50. בין האורחים היו סילביו ברלוסקוני, מנהיג מפלגת המרכז-ימין במדינה, שפרסם תמונה מהמסיבה ברשתות החברתיות שלו בה הוא נראה לצד מלוני וסאלביני. סרטוני הדואט פורסמו באינסטגרם על ידי העיתונאית ניקולה פורו שהייתה לאורחת במסיבה.

מלוני לצד המשנה שלה בערב הקריוקי
מלוני לצד המשנה שלה בערב הקריוקי | צילום: שימוש על-פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

רבים מתושבי איטליה ביקרו את השניים על חוסר הרגישות שהפגינו למול נפגעי האסון. מטאו לפור, ראש עיריית בולוניה, שם נערכה הלוויה המונית לחלק מקורבנות האסון, מתח ביקורת על השניים ואמר כי "הבאנו לקבורה אנשים רבים, ביניהם ילדה קטנה. אני המום מהעבודה שמלוני מצאה זמן לחגוג לסאליביני יום הולדת 50, אבל לא רצתה להיפגש עם קרובי המשפחה של המתים, או אפילו לחלוק כבוד אחרון לנפטרים בהלוויות שארגנו".

יוזכר כי מוקדם יותר באותו יום, מלוני נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שזה ערך ביקור ברומא. יום קודם לכן, מלוני ערכה ישיבת ממשלה בקוטרו, עיירת החוף הדרומית שנמצאת בקרבת המקום בו התרחש האסון, מה שעורר את זעמם של רבים נוספים.