"יום הזיכרון לליל הבדולח, פנקו את עצמכם": ההודעה של KFC ללקוחות

סניף גרמני של הרשת פרסם הודעה לטלפונים של הלקוחות, המציעה להם "לפנק את עצמם בעוף פריך עם גבינה" לציון הפוגרום ביהודים. לאחר מכן פרסמה החברה התנצלות וטענה כי מדובר בטעות

KFC
Kfc | צילום: fotolia

סניף KFC בגרמניה הוציא אתמול (רביעי) הודעה הקוראת ללקוחות "לפנק את עצמם" בעוף מטוגן עם גבינה לזכר ליל הבדולח הנאצי. מאוחר יותר מסרה החברה כי מדובר בטעות.

בתרגום של ההודעה, נכתב בין היתר: "הנצחת הרייכספוגרומנייט", שזהו השם הגרמני של ליל הבדולח. "פנקו את עצמכם בגבינה עדינה יותר עם העוף הפריך. עכשיו ב-KFCHeese!", כך נכתב.

דליה גרינפלד, המנהלת המשותפת של ADL (הליגה נגד השמצה) לענייני אירופה, שיתפה צילום מסך של ההודעה מטעם החברה בטוויטר ביום רביעי, וביקרה את KFC על דבריה. כשעה לאחר שליחת ההודעה הראשונית, KFC פרסמה התנצלות נוספת, על מה שהיא תיארה כפספוס מערכתי.

"בעקבות שגיאה במערכת שלנו, שלחנו הודעה שגויה ולא הולמת דרך האפליקציה שלנו", נכתב. "אנו מצטערים מאוד על כך, נבדוק את התהליכים הפנימיים שלנו באופן מיידי כדי שזה לא יקרה (שוב). אנא סלחו לנו על שגיאה זו".

ליל הבדולח הוא כינוי לגל של התקפות אלימות נגד יהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה ב-9 ו-10 בנובמבר 1938. אזרחים יהודים, עסקים, בתים פרטיים, בתי תפילה, בתי ספר ובתי קברות הותקפו, הושחתו וחוללו במהלך הפוגרומים, שמוגדרים כמעשי טבח מאורגנים בקבוצה אתנית מסוימת.

כ-100 יהודים נרצחו ורבים נוספים נפצעו במהלך ליל הבדולח, בעוד שיותר מ-7,000 עסקים יהודיים ומאות בתי כנסת נהרסו. בנוסף, 30 אלף יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז.