צרפת: יהודייה נדקרה בביתה, צלב קרס רוסס על הדלת

לפי דיווחים בצרפת, האישה פתחה את הדלת לאדם שצלצל בפעמון - ודקר אותה פעמיים בבטנה. היא הובהלה לבית חולים במצב קשה מאוד - אך לא נשקפת סכנה לחייה. על דלת ביתה רוסס גרפיטי של צלב קרס. החשוד נמלט. מתחילת המלחמה: כ-900 אירועים אנטישמיים נרשמו בצרפת

זמן צפייה: 02:32

חשד לניסיון רצח אנטישמי בצרפת: אישה יהודייה בשנות ה-30 לחייה נדקרה היום (שבת) בביתה בליון שבמרכז-מזרח המדינה. על דלת הבית רוסס גרפיטי של צלב קרס.

לפי דיווחים בצרפת, ניסיון הרצח התרחש סמוך ל-13:00 (שעון מקומי), אז צלצל החשוד בפעמון דלתה של האישה. היא פתחה את הדלת, ואז, לדבריה, הוא קילל אותה ודקר אותה פעמיים בבטנה. החשוד, שלפי עדות הקורבן היה לבוש בבגדים שחורים ועטה מסכה, נמלט מהזירה.

האישה הובהלה לבית חולים במצב קשה מאוד - אך לא נשקפת סכנה לחייה. "מעשה אלימות כזה אינו מתקבל על הדעת", אמר ראש העיר ליון, גרגורי דוסט. "תמיכתי המלאה נתונה לקורבן ולקרוביה".

ניידות משטרה בצרפת
ניידות משטרה בצרפת (ארכיון) | צילום: רויטרס

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין אמר כי 857 אירועים אנטישמיים נרשמו בצרפת מאז החלה מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. דניאל דהן, הרב הראשי של ליון, אמר כי 36 אירועים אנטישמיים תועדו בליון מאז תחילת המלחמה. האבטחה סביב בתי כנסת ובתי ספר יהודיים ברחבי צרפת תוגברה.