פרצו לפרלמנט בוונצואלה - והכו פוליטיקאים

דווקא ביום העצמאות של המדינה האירועים האלימים הגיעו לשיא: עשרות מפגינים המזוהים עם הנשיא מדורו פרצו לאסיפה של האופוזיציה בפרלמנט כשהם חמושים במוטות, אבנים ומקלות

ההפגנות האלימות ברחובות וונצואלה נגד נשיא המדינה ניקולאס מדורו נמשכות כבר חודשים והניסיון לדכא אותן גבו עד כה את חייהם של עשרות אזרחים. האירוע האלים האחרון במדינה אירע היום (רביעי) ביום העצמאות של המדינה, כשעשרות מפגינים זועמים תומכי הנשיא פרצו לפרלמנט - וגרמו לפציעתם של לפחות שלושה פוליטיקאים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עשרות מפגינים תומכי הנשיא פרצו לכינוס של האופוזיציה שהתקיים בפרלמנט שבקראקס בירת המדינה. בדרך שעדיין לא ברורה, הם הצליחו לפרוץ למתחם המאובטח כשהם חמושים בצינורות ברזל, מקלות ואבנים ותקפו באמצעותם מחוקקים ועיתונאים.

לפחות שלושה מחוקקים מהאופוזיציה הוכו וכמה עיתונאים אף נשדדו בידי במפגינים, סיפרו אנשים שהיו עדים למתרחש. שניים מהפוליטיקאים שנפצעו תועדו כשהם הולכים במסדרונות בית המחוקים בפנים שותתות דם. המחוקק השלישי שנפצע, הפוליטיקאי אמריקו דה גראציה, נאלץ להתפנות לבית החולים כשהוא על אלונקה.

מאות אלפי מפגינים נגד הנשיא, ארכיון (רויטרס)
מאות אלפי מפגינים נגד הנשיא, ארכיון (רויטרס)

"זו וונצואלה היום", אמר בייאוש סגן נשיא הפרלמנט פרדי גווארה מהאופוזיציה בתגובה לאירוע הקשה. "פושעים תוקפים את האסיפה הלאומית והכוחות המזוינים משתפים פעולה בטירוף הזה", הוסיף תוך שהוא רומז לכך שייתכן וכוחות הביטחון לא עשו די כדי למנוע פגיעה בפוליטיקאים המתנגדים לנשיא.

ההפגנות האלימות בוונוצואלה פרצו בחודש מארס האחרון, אז יצאו מאות אלפי מפגינים לרחובות הערים הגדולות במדינה כשהם מאשימים את מדורו במחסור במוצרים בסיסיים כמו מזון ותרופות, באינפלציה ובדיכוי של זכויות האדם במדינה.

ההמון שצובא על הרחובות זורק אבנים ובקבוקים על כוחות הביטחון המקומיים, שבתורם יורים על המפגינים רימוני גז ואמצעים לפיזור הפגנות במטרה לדכא את המחאות ההמוניות, ניסיון שגבה כאמור את חייהם של עשרות מפגינים עד כה. המפגינים דורשים לקיים בחירות חדשות, לשחרר את פעילי אופוזיציה ומבקרי הנשיא שנעצרו ומבקשים מהקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה במדינה, אך ללא הצלחה יתרה.